Aké sú výhody predaja na Amazone cez FBA?

Objavte prvý slovenský komplet Amazon FBA kurz. Autorom tohto kurzu je Tomáš Hurajt, dlhoročný predajca a konzultant, ktorý pomohol už mnohým podnikateľom zrealizovať svoje sny na Amazone.

Čo je to FBA

FBA (Fulfilled By Amazon) je spôsob, pri ktorom sa Amazon postará o logistiku. Vašou úlohou je nájsť produkt, ktorý má potenciál, vyrobiť ho, urobiť niečo lepšie ako konkurencia, postarať sa o marketing a reklamu a Amazon vyrieši všetko ostatné.

 

Prečo sa rozhodnúť pre FBA?

Záleží na tom, čo chcete predávať a ako to chcete predávať. Ak sa dokážete postarať o logistiku, ako je zabalenie objednávky, odoslanie objednávky, riešenie reklamácií a podobne, potom FBA nemusí byť pre vás. Ak sa chcete zbaviť týchto ukonov a sústrediť sa na budovanie firmy,  potom prenechajte tieto činnosti profesionálom.

Výhodou FBA je, že váš produkt bude mať značku PRIME. To znamená, že ktokoľvek, kto má v Amazone predplatený Prime účet,  bude môcť vaše produkty kupovať bez obáv, pretože mu Amazon zaručuje spoľahlivosť ako aj jednoduchosť reklamácií. Váš zákazník si objedná produkty a domov ho dostane do dvoch dní bez navýšenia o poštovné. Ak sa mu produkt nepáči, Amazon vyrieši vrátenie tovaru.

Označenie Prime má značný vplyv na dôveryhodnosť vášho produktu a môže prispieť k lepšiemu predaju.

Potrebujete povolenie na predaj v danej kategórii?

Niektoré kategórie ako napríklad hodinky, jedlo, DVD a mnoho iných sú uzatvorené pre nových predajcov. Žiadny strach.

V minulosti sme chceli na Amazone predávať hračky. Našli sme si dodávateľa priamo v Anglicku, ktorý mal  prijateľné ceny. Ale vyskytol sa nám problém, pretože kategória bola pre nových predajcov uzatvorená. Čo robiť v takomto prípade?

Amazon vám väčšinou povie, čo potrebujete spĺňať na to, aby ste mohli predávať v danej kategórii. V našom prípade sme museli preukázať faktúry, na ktorých boli naše firemné údaje a údaje o tom, že sme zakúpili tovar z kategórie, v ktorej chceme predávať. To znamená, že my sme chceli predávať hračky, a tak sme museli Amazonu ukázať, že v posledných 180 dňoch sme kupovali tento tovar.

S naším dodávateľom sme sa dohodli, že tovar kúpime, ale chvíľu nám ho podrží na sklade, pokým nám dá Amazon povolenie na predaj v tejto kategórii. Možno sme mali len šťastie a natrafili sme na dodávateľa, ktorý bol ústretový. Komunikujte so svojím dodávateľom a nemajte strach klásť otázky. Riešite predsa svoj business a dobrá komunikácia je základom dobrých vzťahov.

Toto platí aj v prípade Amazonu. Z našich skúseností môžeme povedať, že Amazon má jeden z najlepších zákazníckych servisov. Nemali sme problém nájsť potrebné informácie alebo kontaktovať niekoho, kto by nám poradil. Ak narazíte na problémy, stačí sa len opýtať. Je vysoko pravdepodobné, že niekto mal podobný problém, akému čelíte aj vy.

Prihláste sa na odber noviniek

Každý mesiac pripravujeme množstvo zaujímavých článkov, ktoré môžu posunúť vaše online podnikanie vpred.

HostCreators - Webhosting, Hosting, Registrácia domén