Ako napísať kvalitný článok na web

Poznáte to, webová stránka hotová a teraz je potrebné zaistiť jej návštevnosť. Jedným zo spôsobov, ako prilákať ľudí a potencionálnych zákazníkov na svoju stránku, je písať články, blog, príspevky na sociálne siete alebo natáčať vlogy. V praxi content markerting.

Máte dve možnosti, ako zaistiť virtuálny kontakt so svojím publikom. Prvá je, že si články, blogy a podobne budete písať sami. Druhá, oslovíte copywritera alebo agentúru.

Samozrejme, druhá možnosť aj niečo stojí. Začínate podnikať, peniažky sa rozkotúľajú rýchlo, takže to skúsite vo vlastnej réžii. Poradíme vám zopár trikov, ktoré vám môžu pomôcť.

Ako začať písať články pre blog?

Tvorba článku vám zaberie čas, preto si na začiatku zodpovedajte pár otázok.

  • Čo predávate? Produkt alebo služba, ktorá je predmetom predaja.
  • Koho chcete textom osloviť? Cieľová skupina, ktorá bude váš produkt alebo službu kupovať.
  • Kde najjednoduchšie oslovíte cieľovú skupinu? Musíte zistiť, na ktorých serveroch sa vaša cieľová skupina nachádza, kde sa najviac pohybuje.
  • Aké je posolstvo článku? Chcete zvýšiť predaj alebo chcete oboznámiť zákazníkov s novým produktom.
  • Aký efekt má článok vyvolať? Chcete článkom pobaviť alebo vyvolať diskusiu.

Ako zvoliť správne kľúčové slová?

Každý článok musí obsahovať kľúčové slová. Sú to slová, ktoré si potencionálny zákazník napíše do vyhľadávača. Vaším cieľom je, aby našiel práve tú vašu. Anylýze kľúčových slov musí predchádzať poriadny prieskum. Pomôže vám napríklad Google keywords research alebo  Nielpatel.com/ubersaggest.

Kľúčové slovo sa musí nachádzať v nadpise, podnadpisoch a popisoch. Slovo budete používať v texte, preto poriadne zvážte, ktoré slovo vyberiete. Nepíšete text pre počítač, ale pre konkrétnych ľudí.

Nadpis, ktorý zaujme

Veľmi dôležitá časť článku. Mal by zhrnúť, čo je napísané v článku. Nepíšte titulky, ktoré zavádzajú čitateľa, poskytnite mu v titulku čo najviac informácií. Venujte mu dostatok pozornosti, ideálne je napísať ho nakoniec.

Perex

Jednoducho povedané úvod článku. Mal by nadväzovať na nadpis a zaujať čitateľa. Vyvolať v ňom zvedavosť, aby si prečítal celý článok. Opäť zabudnite na obludné senzácie. Chceme, aby čitateľ článok dočítal až do konca.

Odstavce a podnadpisy

Celý článok by mal byť členený na odstavce a podnadpisy. Musí byť prehľadný a ľahko čitateľný. Na začiatku každého nového odstavca podajte čitateľovi informáciu. Nezabúdajte na logické členenie samotného textu.

Zaujímavosť

Použite v texte zaujímavosť, ktorou upútate. Pridajte externý odkaz alebo obrázok. Ak propagujete vlastný výrobok, externým odkazom môže byť link na vašu stránku.

Audiovizuálny materiál

Galéria, poučné alebo zábavné video zvyšujú návštevnosť stránky. Z vlastnej skúsenosti môžeme povedať, že najvyššia návštevnosť bola práve po uverejnení videa.

Gramatika

Byť dobrým copywriterom znamená perfektné ovládanie gramatických javov a štylistiky. Ak máte pochybnosti, využite pomoc Jazykovedného ústavu Ľudovíta Štúra, kde nájdete kompletne všetky slovníky a odpovede na gramatické javy.

Záver

  • V prvom rade si uvedomte, že nepíšete sloh. Píšete článok, ktorý má zvýšiť návštevnosť a predaj.
  • Snažte sa, aby článok nevyznel komerčne.
  • Pomôžte čitateľovi vyriešiť problém a ako riešenie ponúknite svoj produkt alebo službu.
  • Nezabudnite na štruktúru článku: nadpisy, podnadpisy, záchytné body, tučná kurzíva pre podstatné slová a časti viet.
  • Nezabudnite na kľúčové slová a externé odkazy na web.
  • Buďte originálny a nekopírujte články iných vydavateľov.
  • Gramatika – dajte si záležať na gramatickej a štylistickej správnosti. Nechcete predsa, aby ste vyzneli ako nevzdelanci.

Prihláste sa na odber noviniek

Každý mesiac pripravujeme množstvo zaujímavých článkov, ktoré môžu posunúť vaše online podnikanie vpred.