4 dôvody, prečo zákazník nenakúpi, aj keď ho zaujala vaša PPC reklama

Vytvorenie pútavého textu pre PPC reklamu nie je všetko. Do získania nových objednávok máte ešte ďaleko. Reklama síce má zákazníka zaujať, no presvedčiť ho musí web.

Existuje mnoho faktorov, ktoré môžu odradiť návštevníka a prekážať mu v nákupe. Preto by ste mali vedieť, čo na stránke treba zlepšiť, aby sa z návštevníka stal zákazník. Čím prispejete k efektívnemu minutiu rozpočtu na PPC reklamu.

zakaznik nenakupi

Pozrite sa s nami na 4 najčastejšie dôvody neúspešného nákupu.

To, čo je v reklame, nie je na webe

V reklame ste prisľúbili niečo, čo na vašom webe spotrebiteľ nenašiel. Napríklad zľavy. Trochu zavádzajúce, nemyslíte?

Platí táto postupnosť:

  • používateľ zadáva výraz do Googlu
  • na výraz nadväzuje vaša reklama
  • na reklamu nadväzuje vstupná stránka

Z toho vyplýva, že reklama má odkazovať na relevantnú stránku vrátane všetkých informácií, ktoré podáva reklama.

zakaznik nenakupi

Inak komunikujete v reklame, inak na webe

V reklame ste použili veľmi seriózny prístup, no na stránke vystupujete úplne inak. Ako v inom obchode. Aj napriek tomu, že vaša cieľová skupina je rovnaká.

Zameriavajte sa na tie isté firemné a produktové výhody ako v reklame a používajte totožné slová, vety a formulácie. Týmto spôsobom budete pôsobiť dôveryhodnejšie.

Neriešite problém návštevníka

Vstupná stránka musí poskytnúť návštevníkom dostatok informácií o tom, čo získajú, ak využijú vašu ponuku. Zvýraznite preto hodnotu vašej ponuky a ukážte, ako môže pomôcť vyriešiť ich problém.

Nebojte sa použiť príklady z praxe a referencie od zákazníkov. Budujte dôveru u potenciálnych zákazníkov a presvedčte ich, že vaša ponuka je pre nich ideálna voľba.

zakaznik nenakupi

Chaotický web

Návštevník by mal ľahko nájsť cestu k objednávke a nestráviť na webe 2 hodiny hľadaním. Zamerajte sa na zjednodušenie užívateľského rozhrania. Jednoznačne zvýraznite tlačidlo pre objednávku. Ak existujú iné možnosti (napr. prihlásenie sa na odber newslettra), umiestnite ich na inú stránku alebo ich minimalizujte. Zbytočné klikanie môže návštevníka odradiť.

Ako teda spraviť z návštevníka zákazníka?

  • Informácie z PPC reklamy majte aj na stránke
  • Komunikujte v jednotnom štýle
  • Jasne vysvetlite, aké výhody zákazník získa
  • Zabezpečte plynulý prechod od návštevy k objednávke

Je očividné, že vytvorenie pútavej PPC reklamy nestačí na získanie nových zákazníkov. Kvalitný a presvedčivý web je rovnako dôležitý, pretože len ten dokáže návštevníka presvedčiť, aby nakúpil. Až keď si túto skutočnosť uvedomíte, môžete efektívne využívať svoj rozpočet na PPC reklamu a zlepšiť svoje výsledky v oblasti online predaja.

Nákupný košík
Návrat hore