Pravidelný audit PPC reklám je pre zákazníka nevyhnutný. Ako PPC špecialista sa musíte uistiť, že z reklám dostávate maximum. Ak nie, je potrebné vykonať PPC audit, čím dokážete zistiť medzery a zvýšiť tak návratnosť investícií (ROI).
Čo je PPC audit?
Online marketéri by mali maximalizovať efektivitu marketingových kampaní. PPC audit s tým vie pomôcť. Pomocou neho zistíte, čo treba vylepšiť a upgradnuť tak, aby sa zabezpečila maximálna návratnosť vložených prostriedkov. Audit sa má vykonávať pravidelne. Je to komplikovaná a niekedy dosť náročná úloha.
Stane sa, že aj pri osvedčenom postupe sa na niečo zabudne. Navyše, svet platených reklám sa rýchlo mení a to, čo fungovalo včera, dnes už nemusí.
Prečo je audit dôležitý?
PPC audit zvykne byť podceňovaný. Reklamy sa spustia a bežia. Bez zmien. Preto sme spísali niekoľko dôvodov, prečo by sa nemal reklamný audit podceniť.
Prehľad o efektivite kampaní
Keď už do reklamy investujete, chcete vedieť, ako sa jej darí. PPC audit vám pomôže pochopiť, či je stratégia nastavená správne a takisto, čo možno zlepšiť.
Konkurencia
Na základe štatistík viete posúdiť, kto je váš relevantný konkurent. Prezrite si jeho reklamy a porovnajte so svojimi. Čo majú oni, a vy nie?
Optimalizácia kampane
Vďaka PPC auditu môžete nájsť aj kritické body vašich kampaní. V online marketingu sa stále nájde priestor na zlepšenie.
Presnejšie cielenie
Pomocou auditu pochopíte, ako s vami vaša cieľovka interaguje. Zistíte, čo robí vašu reklamu pútavou a ako ju zmeniť, aby nevyznela ako klišé.
PPC audit teda ponúka mnoho výhod. Pomôže odhaliť zbytočné výdavky, objaviť nové možnosti príjmu alebo zlepšiť proces riadenia.
Checklist efektívneho PPC auditu
Či už ste vo svete PPC nováčik alebo ste dostali do správy iný účet, pripravili sme malú pomôcku, ktorú môžete použiť pri kontrole účtov – PPC checklist. Otvorte si účet a poďme na to!
1. Konverzie
Konverzie by sa mali merať správne. Tento krok sa zvykne zanedbávať a pritom je jeden z najdôležitejších. Bez konverzií neviete posúdiť, či majú reklamy nejaký zmysel.
2. Zacielenie
Nastavenie zacielenia kampane zvládnete aj za 5 minút, no aj 1 prešľap môže mať vplyv na jej výkonnosť. Ubezpečte sa, že cielenie kampaní má pre firmu zmysel.
3. Relevantnosť reklamnej skupiny
Všeobecné pravidlo hovorí, že reklamná skupina by mala obsahovať maximálne 15-20 kľúčových slov. Tie skupiny, ktoré ich obsahujú viac, sa časom začnú prelínať a nakoniec zo 4 reklamných skupín vznikne 1. Presúvajte hľadané výrazy medzi reklamnými skupinami, trieďte ich.
4. Počet reklám
Ak dostanete do správy reklamný účet, ktorý má v každej reklamnej skupine aktívnu iba 1 reklamu, predchádzajúci vlastník zrejme netestoval žiadne variácie. Mali by ste to napraviť a pre reklamnú skupinu vytvoriť aspoň 2-3 reklamy.
5. Rozšírenia
Vo vyhľadávacích reklamách by nemali chýbať rozšírenia. Medzi základné patrí rozšírenie o popisy, štruktúrované úryvky, odkazy na podstránky a telefónne číslo. Momentálne sa v niektorých účtoch objavuje aj BETA verzia rozšírenia o logo a názov firmy.
6. Typ zhody
Ideálne fungujúci reklamný účet obsahuje všetky typy zhôd. Voľná je skvelá na prieskum kľúčových slov. Keď už viete, ktoré kľúčové slová najlepšie fungujú, zmeňte zhodu na frázovú. Faux-pas je, keď sú rovnaké pre všetky kľúčové slová.
7. Vylučujúce kľúčové slová
Ak predchádzajúci majiteľ účtu nepoužíval negatívne kľúčové slová, máte práce neúrekom. Ak nechcete, aby sa pri vyhľadávanom výraze zobrazila vaša reklama, jednoducho to slovo označte ako vylučujúce. Aj tu dokážete nastaviť typ zhody.
Teraz, keď už viete, čo všetko je pre PPC audit potrebné, je načase začať optimalizovať. Pokiaľ by ste s auditom a PPC reklamami potrebovali pomôcť, kontaktujte nás.
Prajeme úspešný audit! 🙂