Základné chyby pri tvorbe e shopu

V dnešnej dobe je podnikanie online čoraz zaujímavejšie. Zákazníci radi robia informované rozhodnutia o produktoch ešte predtým, ako si ich kúpia. Internetový obchod alebo e-shop z tohto dôvodu pre nich prvou zastávkou.

Kvalitne vypracovaný e-shop vám ušetrí nie len peniaze, ale hlavne čas strávený jeho spravovaním.


Časté problémy e-shopov

Poznáte ten pocit, keď sa dostanete na e-shop, niečo sa vám zapáči, ale neviete, ako si túto vec objednať? Navigácia na webovej stránke je príliš komplikovaná, vyžadujú od vás priveľa kliknutí až to nakoniec vzdáte a z e-shopu odídete.

Týmto problémom u nás predchádzame. E-shopy navruhejeme v minimalistickom štýle a to tak, že navrhene minimálny počet kliknutí, ktoré zákazník musí urobiť na to, aby si produkt alebo službu objednal.

Zákazníci chcú jednoduchosť a so svojím nákupom chcú mať čo najmenej starostí. Preto im poskytneme všetky potrebné informácie tam, kde to bude jasne viditeľné bez toho, aby museli prechádzať zložitou navigáciou vašim e-shopom.

Redizajn zastaranej webovej stránky alebo e-shopu

Svet technológií sa vyvíja rýchlejšie ako sa mu väčšina ľudí stíha prispôsobovať a e shopy nie sú výnimkou. Neaktuálne informácie alebo zastaraný dizajn môžu vašich zákazníkov skôr odradiť ako premeniť na zákazníkov.

Zložitá navigácia alebo komplikovaný platobný proces je častým dôvodom opustených košíkov a straty zákazníkov na mnohých e shopoch. Predaj na internete už nie je len o zriadení eshopu a dúfaní, že naň prídu zákazníci s plnými peňaženkami.

Svojim potenciálnym zákazníkom musíte poskytnúť online komfort pri nákupe, plynulosť cesty od prvej návštevy až po dokončenie nákupu.

Ako na na marketing a propagáciu web stránky a e-shopu?

Hurá… E-shop je hotový. A čo teraz? Máte dve možnosti. Buď budete dúfať, že na stránku začnú chodiť návšteníci, alebo sa postaráte o to, aby na web stránku chodili. Ako na to?

  1. Naplánovanie marketingovej stratégie
  2. Definícia cieľov, ktoré chcete dosahovať
  3. Zabezpečenie technickej stránky
  4. SEO
  5. Google Ads
  6. Sledovanie plnenia cieľov
  7. Optimalizácia
  8. Späť na začiatok

Plánovanie marketingovej stratégie

Ktoré marketingové kanály sú pre vás vhodné? Ako chcete propagovať svoju stránku alebo elektronický obchod? Len tvoriť posty na Facebooku stačiť nebudú. Marketingová stratégia by mala zahŕňať oveľa viac. Budeme sa pýtať na otázky ako sú:

  • kto je váš zákazník?
  • vypracujeme vám “buyer persona”
  • zhodnotíme konkurenciu a pokúsime sa vás odlíšiť
  • navrhneme marketingové kanály

Definícia marketingových cieľov, ktoré chcete dosahovať

Je rozdiel v tom, či ponúkate služby, predávate fyzické alebo digitálne produkty. Každý e-shop a webová stránka majú iné ciele, ktoré je potrebné merať.

Pre niekoho to môže byť prihlásenie na odber newsletteru, vyplnenie kontaktného formulára, pridanie tovaru do košíka, dokončenie nákupu, prípadne niečo iné.

V tomto kroku sa pozrieme na to, aké ciele by vaša webová stránka alebo e-shop mali dosahovať.

Zabezpečenie technickej stránky

Ak neviete ako na to, žiadne starosti. Kódovanie môžete prenechať na nás. Pri tvorbe webových stránok a eshopov používame analytické nástroje ako Google Analytics alebo Facebook Pixel, ktorá zaznamenávajú správanie návštevníkov na vašej web stránke.

Budete viedieť napríklad to, odkiaľ prichádzajú návštevníci, na ktoré stránky klikajú, koľko času trávia v e-shope, ktoré stránky sú najpopulárnejšie a podobne.

Nemusíte sa báť ochrany súkromia. Všetky údaje sú anonymné.

Podľa toho, aké ciele si zadefinujeme, či to bude kliknutie na tlačidlo pridať do košíka, alebo odoslanie kontaktného formulára, tieto ciele budeme sledovať.

Získané dáta použijeme ďalej pri optimalizácii stránky pre zvýšenie konverzií, nastavenia reklamy a podobne. Použijeme na to Google Tag Manager, ktorý vďaka veľmi malému kódu stránku nespomalí ako iné analytické nástroje, čo prispeje k rýchlemu načítaniu stránky a lepšiemu celkovému zážitku z nakupovania.

Optimalizácia obsahu pre vyhľadávače

Je pekné mať webovú stránku, ak ju ale zákazníci nevedia nájsť, je to problém. Jedným spôsobom ako priviesť na stránku návštevníkov je platená reklama. Tento spôsob je častokrát veľmi nákladný a pre mnohých z dlhodobého hľadiska nerentabilný.

Riešením môže byť tzv. SEO alebo Search Engin Optimization. Inými slovami, urobíme vašu stránku viditeľnou pre vyhľadávače.

Ak napríklad predávate svetre pre psov, urobíme všetko pre to, aby ste sa zobrazili na prvej stránke v organickom vyhľadávaní vtedy, keď si niekto do vyhľadávania zadá výraz “svetre pre psov”.

Zoptimalizujeme obsah tak, aby sa v ňom nachádzali potrebné kľúčové slová. Vytvoríme meta popisy a nadpisy tak, aby vyhľadávač rozumel tomu, čo sa na stránke nachádza.

Platená reklama v Google Ads

Je vaším cieľom získať od zákazníkov telefonáty? Žiadny problém, dostaneme vás pred vašu konkurenciu platenou reklamou. Dokonca na prvé miesta vo vyhľadávaní. Nezáleží na tom, či je vaša stránka úplne nová, alebo má 10 rokov.

Vytvoríme pre vás reklamnú kampaň, ktorá vám prinesie nových potenciálnych zákazníkov.

Sledovanie plnenia cieľov

Marketingovú stratégiu nestačí len nastaviť, spustiť a nechať ležať ľadom. Je potrebné pravidelne sledovať jej výsledky. Len tak zistíme, čo funguje a čo nie.

Na tento účel nám poslúžia analytické nástroje Google

Správa webovej stránky alebo e-shopu

WordPress je najrozšírenejší systém na správu obsahu. Nezáleží na tom, či hovoríme o obrázkoch, článkoch, alebo videách.

WooCommerce podporuje viac ako 2,906,789 e-shopov. Je to záruka toho, že máte vo svojich rukách, resp. na svojom hostingu nástroj, ktorý funguje. Mnoho iných systémov funguje na firemných systémoch, ktoré sú uzavreté a dokážete získať pomoc len vo firme, ktorá tento software vytvorila.

Komunita, ktorá obklopuje WordPress a WooCommerce je obrovská, a preto sa nemusíte báť, že na to budete sami. Bez väčších problémov dokážete nájsť profesionála, ktorý vám s vaším e-shopom pomôže.

Chcete rásť? Žiadny problém. Rozšírenia, ktoré sú k dispozícii vám dajú takmer neobmedzené možnosti toho, čo so svojou webovou stránkou alebo e-shopom môžete robiť.

Hotové riešenie alebo e-shop na mieru?

Hneď na začiatku je potrebné zvážiť, na čo svoj e-shop potrebujete, ktoré funkcie tam chcete mať a ako ho chcete spravovať. Ná základe týchto požiadaviek budete vedieť urobiť lepšie rozhodnutie o tom, či potrebujete e-shop na mieru alebo vám bude postačovať hotové riešenie. Aký je medzi nimi rozdiel? Veľký.

Hotové riešenie e-shopu

Potrebujete malý e-shop, kde bude 10-200 produktov? Stačí vám šablóna od dodávateľa a k tomu nemáte žiadne skúsenosti s web dizajnom a správou webových stránok? Potom toto riešenie môže byť tým správnym riešením.

Pri hotových riešeniach dostanete do rúk hotový produkt, kde len nahodíte svoje produkty a staráte sa o marketing. Poskytovateľ služieb vám zvyčajne poskytne možnosť použitia vlastnej domény, platobnej brány, marketingových nástrojov a vôbec všetkého, čo by ste vo svojom e-shope mohli potrebovať.

Prichádza to ale s jednou nevýhodou. Ste odkázaný na svojho poskytovateľa služieb. Ak chcete robiť nejaké väčšie úpravy dizajnu, zaplatíte si. Ak chcete používať profesionálne funkcie e-shopu potom si priplatíte.

Nie som si istý, či je hotové riešenie to najlacnejšie, samozrejme pri začatí podnikania viete týmto spôsobom znížiť náklady, nakoľko platíte mesačne od 15-60€ za prenájom e-shopu. Po spočítaní nákladov to nie je príliš nákladné v porovnaní s e-shopom na mieru, ku ktorému sa dostaneme o chvíľu.

Nevýhody:

  • ste odkázaný na podporu poskytovateľa služieb. Ak chcete robiť úpravy v dizajne, zaplatíte si, ak chcete používať profesionálne nástroje, priplatíte si,
  • hotové riešenia sú častokrát limitované tým, čo vám dodá poskytovateľ služieb a niekedy nefungujú dobre s inými systémami,
  • pri väčších zmenách v dizajne ste odkázaný na poskytovateľa služieb.

Výhody hotového riešenia:

  • nižšie počiatočné náklady,
  • možnosť použitia šablóny,
  • o technické záležitosti ako napríklad webhosting, zálohovanie a updaty sa stará poskytovateľ.

Ak s e-shopom len začínate, potom toto riešenie môže byť práve pre vás, pretože na začiatku viete znížiť náklady. Taktiež nemusíte byť technicky zruční na to, aby ste si svoj e-shop dokázali spravovať. Pri vyššej cene prenájmu e-shopu získate prístup k profesionálnym nástrojom, ktoré sú overené a fungujú na iných e-shopoch.

Ak ale hľadáte niečo unikátne, alebo váš e-shop rastie, potom sa môžete stretnúť s limitáciami, ktoré hotové riešenia poskytujú.

E-shop na mieru

E-shop na mieru znamená, že vám web developer v spolupráci s dizajnérom navrhnú jedinečný e-shop, ktorý bude vyzerať inak ako väčšina ostatných e-shopov. Vo väčšine prípadov sa nebude pracovať so šablónou, ale veľmi veľa vecí sa bude robiť na mieru.

Keďže toto riešenie si vyžaduje omnoho viac času a je technicky náročnejšie, môžete sa pripraviť na to, že aj cena za takýto e-shop bude rádovo v tisícoch eur hneď na začiatku.

Pre e-shopy na meru sa použivajú CMS systémy ako WordPress, Joomla, PrestaShop, Magento alebo Shopify. Tak, ako aj v predcházajjúcom bode aj tu záleží na vašich požiadavkách a tom, ako chcete aby e-shop vyzeral a fungoval. Od toho sa budú odvíjať aj technológie, ktoré sa pri tvorbe e-shopu použijú.

Prihláste sa na odber noviniek

Každý mesiac pripravujeme množstvo zaujímavých článkov, ktoré môžu posunúť vaše online podnikanie vpred.

HostCreators - Webhosting, Hosting, Registrácia domén