Áno, kvalitný web vás môže dostať priamo k zákazníkom. Dobrý webdizajn ma pozitívny vplyv na SEO (optimalizáciu pre vyhľadávače).
Prvý organický výsledok vo vyhľadávaní Google má podľa novo zverejnenej štúdie priemernú mieru prekliknutia 28,5 %. Po prvej pozícii prudko klesá, pričom druhá a tretia pozícia majú mieru prekliknutia 15 % a 11 %. Nie je prekvapením, že desiata pozícia v Google má len 2,5 % preklikov.
Tu je niekoľko spôsobov, ako zvýšiť SEO ranking a dostať sa vo vyhľadávaní na prvé miesta.
Rýchlosť načítania stránky
Vyhľadávače preferujú stránky, ktoré sa rýchlo načítajú. Pomalé načítavanie spôsobí horšie umiestnenie vo vyhľadávaní a je malá šanca, že používatelia takéto stránky navštívia. Navyše, keď sa web načíta rýchlo, je malá šanca, že ho hneď opustia.
Aby ste zlepšili rýchlosť načítania stránky, môžete zvážiť nasledujúce kroky:
- Optimalizujte obrázky – použite nástroje na optimalizáciu obrázkov, aby sa zmenšila ich veľkosť bez straty kvality.
- Minimalizujte použitie skriptov – JavaScript alebo CSS, môžu spomaľovať načítanie stránky. Skúste ich používať minimálne, príp. ich umiestniť do samostatných súborov a nahrať ich až po načítaní hlavnej stránky.
- Využitie Cache – pre WordPress stránky existuje mnoho pluginov, ktoré pomôžu zrýchliť načítanie stránky. Využívajú technológiu Cache. Funguje to tak, že statické súbory sa uložia vo vašom prehliadači, prípadne na serveri. Keď stránku navštívite, nemusí sa všetko zakaždým načítavať odznova. Toto je téma na samostatný článok, pre viac info nás kontaktujte.
Responzivita webu
Väčšina používateľov navštívi web cez smartfón. Preto by sa mal správne zobrazovať na rôznych veľkostiach obrazovky, vrátane smartfónov a tabletov.
- Jedna URL adresa – keď máte responzívny web, všetok váš obsah sa zobrazuje na jednej URL adrese. Nemusíte sa teda obávať, že budete mať rôzne verzie svojho webu pre rôzne zariadenia (napríklad m.example.com pre mobilné zariadenia a www.example.com pre desktop). To môže uľahčiť vyhľadávačom prácu s indexovaním vašej stránky.
- Mobile-first indexing – Google momentálne používa „mobile-first indexing“ pre väčšinu stránok. Znamená to, že pri hodnotení stránok sa zameriava hlavne na verziu stránky pre mobilné zariadenia.
Dôležitosť reponzivity webu sme rozoberali v tomto článku.
Jednoduchosť a usporiadanie
Vyhľadávače preferujú stránky, ktoré sú použiteľné a usporiadané. Jednoduchosť a usporiadateľnosť webu môžu mať pozitívny vplyv na SEO z niekoľkých dôvodov:
- Lepšia užívateľská skúsenosť – stránky s jednoduchým dizajnom a dobrým usporiadaním sú ľahšie na prehľadávanie a používanie. Čas strávený na stránke sa tým predĺži, čo je pre SEO pozitívne, nakoľko vyhľadávače považujú stránky s dlhším časom stráveným na stránke za kvalitnejšie.
- Ľahšie indexovanie bez chýb – je menej pravdepodobné, že stránky s jednoduchým dizajnom a dobrým usporiadaním budú mať chyby, ktoré ovplyvnia indexovanie. Ak máte na stránke napr. veľa neplatných odkazov, sťaží sa vyhľadávačom práca s jej indexovaním, čím sa ocitnete vo vyhľadávaní na nižšom mieste.
Používanie kľúčových slov
Použitie relevantných kľúčových slov vo vašom obsahu a metapopisoch môže pomôcť vyhľadávačom lepšie porozumieť obsahu vášho webu a zlepšiť jeho umiestnenie vo vyhľadávaní. Majte na pamäti, že ich musíte používať správne a v prijateľnej miere.
Prílišné použitie kľúčových slov (tzv. „keyword stuffing“) môže viesť k spamovému alebo neprirodzenému pôsobeniu vašej stránky. Výsledkom môžu byť penále alebo odstránenie webu z vyhľadávania.
Aby ste sa vyhli opakovaniu kľúčových slov, používajte synonymá. Snažte sa mať svoj obsah kvalitný a relevantný.
Použitie nadpisov a odsekov
Použitie nadpisov a odsekov v obsahu vám môže pomôcť lepšie organizovať obsah. Toto sú dôvody, prečo majú nadpisy a odseky pozitívny dopad na SEO:
- Zvýšenie prehľadnosti – nadpisy a odseky pomáhajú rozdeliť obsah na menšie časti, čo môže uľahčiť čítanie. Vyhľadávače považujú stránky s dobrou prehľadnosťou za kvalitnejšie, čím sa zvyšuje aj doba zotrvania na webe.
- Vyššia dôveryhodnosť – nadpisy a odseky pomáhajú zdôrazniť dôležité body a zvýšiť dôveryhodnosť obsahu.
- Lepšie cielenie na kľúčové slová – použitie nadpisov a odsekov pomáha vyhľadávačom zistiť, o čom je vaša stránka a ako by sa mohla zaradiť do výsledkov vyhľadávania. No ako sme už spomínali, používajte kľúčové slová s mierou.
Pamätajte, že SEO je komplexný proces a webdizajn je len jednou z mnohých súčastí úspešnej stratégie SEO. Potrebujete ho vylepšiť? Napíšte nám, radi vám pomôžeme.