Spustenie úspešnej PPC kampane je oveľa ťažšie, než sa zdá. Počas nášho pôsobenia sme spolupracovali s niekoľkými klientmi a videli sme množstvo chýb, ktoré si často nevšimnete. Boli to chyby od nepoužívania rozšírení pre reklamy po zabudnuté geografické zacielenie, čo v konečnom dôsledku môže spôsobiť aj nižšiu výkonnosť PPC reklamy.
10 chýb, ktoré znižujú výkonnosť PPC kampane
Nezáleží na tom, či si spravujeme kampane sami, alebo máte pod sebou účet klienta. Toto sú najčastejšie PPC chyby, ktorým by ste sa mali vyhnúť.
1. Nepoužívate vylučujúce kľúčové slová
Posledná vec, ktorú chcete, je míňať peniaze za nerelevantné kliknutia na vaše reklamy. Keďže platíte za každé kliknutie, bude fajn zabezpečiť, aby ste získavali len najkvalitnejšie kliknutia. Teda tie s vykonaním nejakej akcie na vašom webe. Google v priebehu rokov vylepšil rôzne typy zhôd, takže dokážete pokryť viac kľúčových slov. Niektoré však nemusia byť relevantné, a preto je vhodné označiť ich ako negatívne, príp. vylučujúce.
A výsledok? Ušetríte peniaze a zlepšíte návratnosť investícií.
2. Mierite vždy len na #1 pozíciu
Pozícia číslo 1 vyzerá skvele. Je to super metrika, pomocou ktorej sa ukážete klientovi v najlepšom svetle. Či už spravujete svoje vlastné PPC kampane alebo klientove, každý chce byť prvý. Je to síce lákavé, no mierenie na najvyššiu priečku vyžaduje veľa úsilia, času a peňazí, ktoré by sa dali minúť efektívnejším spôsobom. Pre niektoré konkurenčné kľúčové slová môže pozícia č. 1 stáť 10 €, čo je pre iné firmy finančne náročné.
3. Nepoužívate rozšírenia
Google reklamy sú v predvolených nastaveniach dosť nevýrazné a nudné. Keďže je potrebné vyplniť pár nadpisov a popisov, mnohí začiatočníci sa dostanú do pasce. Myslia si, že to je všetko, čo potrebujú. Stane sa, že aj skúsení PPC-čkári zabudnú na niektoré rozšírenia. Je ich veľa, no určite sa oplatí pamätať aspoň na tieto rozšírenia:
- o umiestnenia,
- o odkazy na podstránky,
- o popisy,
- o cenu.
Nielenže zväčšujú veľkosť vašej reklamy a zaberajú tak viac miesta, ale výrazne zvyšujú aj interakciu s publikom a mieru preklikov. Vzhľadom na to, že sú zadarmo, je veľkou chybou, ak sa nevyužívajú.
4. Neplánujete reklamy
Kampane Google sú predvolene nastavené tak, že reklamy zobrazujú celý deň. Vo väčšine prípadov to nie je ideálne. Pre každý typ kampane vždy nastanú časy, keď získate najlepšie konverzie. Môže to byť o 8:00 ráno alebo večer medzi 19:00-21:00. Skúste urobiť analýzu a zistiť, kedy vaša cieľová skupina vyhľadáva najviac.
V Google Ads sa dajú reklamy naplánovať. Marketingovým špecialistom to umožňuje zvyšovať a znižovať modifikátory cenových ponúk. V určitých časoch dokonca môžete reklamy zakázať úplne.
5. Používate inteligentné vyhľadávacie kampane
Inteligentným kampaniam vo vyhľadávacej a obsahovej sieti by ste sa mali vyhnúť. Prečo? Lebo sú zamerané hlavne na začiatočníkov. Pomocou strojového učenia samé ponúkajú ceny, kľúčové slová alebo plánujú. A vy? Ste leniví kampane analyzovať a hovoríte si: „Veď Google to urobí za mňa.“ Časť za vás urobí, to áno, ale výsledky budú jedným veľkým sklamaním.
Je viac než isté, že aj začiatočník dokáže nastavením kampane prekonať inteligentnú kampaň vo vyhľadávaní.
6. Ignorujete geografické zacielenie
Pre nastavenie úspešnej PPC kampane je jedným z prvých krokov definovanie cieľovej skupiny. Ak máte kaviareň v Bratislave, pravdepodobne budete chcieť zacieliť na ľudí v Bratislave. Spustenie PPC reklamy pre iné mestá síce môže pomôcť zvýšiť povedomie o značke, no v skutočnosti len stratíte peniaze.
Stáva sa, že aj skúsený PPC-čkár na to zabudne a potom sa reklamy zobrazujú v mestách, kde spoločnosť ani neposkytuje svoje služby.
7. Máte pomalý web
Ak to s PPC reklamami myslíte naozaj vážne a chcete zo svojho rozpočtu vyťažiť maximum, váš web musí frčať! Strávili ste hodiny prieskumom kľúčových slov, vymýšľaním reklamných textov, len aby ste zistili, že miera odchodov z vášho webu má vyše 80 %? Niečo na vašom webe určite nefunguje. Čo by to mohlo byť? Najčastejšie je to pomalé načítanie.
Podľa Google štatistík platí, že ak sa vaša vstupná stránka načíta 5 sekúnd, zvýši sa miera odchodov o 90% v porovnaní s načítaním stránky za 1 sekundu. Chápeme, že chcete investovať do reklám. No najprv by ste mohli poriadne zainvestovať do kvalitného webhostingu.
8. Neoptimalizujete vstupné stránky
Klasickou chybou PPC je, že reklame venujete kopec času a vstupná stránka je zanedbaná. Potrebujete si uvedomiť, že práve vstupná stránka rozhodne, či užívateľ na vašom webe zostane alebo nie. Má obrovský vplyv na relevanciu, skóre kvality kampane a hlavne konverzie. Ideálne by bolo, ak by každá reklama, ktorú spustíte, odkazovala na jedinečnú stránku.
Ak spomeniete v reklame výpredaj, po kliknutí by mal byť zákazník presmerovaný na stránku s výpredajom. Ak tak nebude, zvýšite tým šancu odchodu z webu.
V tomto prípade je vhodné použiť A/B testovanie. To znamená, že spustíte dve verzie reklám súčasne a zisťujete, ktorá z nich funguje lepšie a prečo. Budete prekvapení, ako farebné tlačidlo či nadpis dokáže zvýšiť mieru konverzie.
9. Zabúdate na kampane
Mnohé kampane sa stanú úspešnými iba vďaka týždňovým alebo mesačným optimalizáciám. Marketéri častokrát robia tú chybu, že nastavia reklamnú kampaň a zabudnú na ňu. Nekontrolujú míňanie rozpočtu, vôbec sa nevenujú kľúčovým slovám a neobmieňajú nadpisy s popismi. Myslia si, že po prvotnom nastavení ich práca končí. A to je veľká chyba!
Sledovanie KPI na dennej báze je bežnou súčasťou práce marketérov. Ak metriky nie sú v poriadku, je načase začať s optimalizovaním. Ak už kampaň vyzerá sľubne a prináša skvelé výsledky, je načase zvýšiť výdavky na reklamu s predpokladom, že sa zvýšia aj konverzie.
10. Nechránite sa pred podvodným klikaním
Posledná najčastejšia chyba PPC reklám na prekvapenie vôbec nesúvisí s nastavením a správou reklám. Je to niečo, čo existuje od vzniku PPC reklám a problém robí dodnes. Ide o podvody súvisiace s klikaním na reklamy.
Či už ide o konkurenciu porušujúcu etickosť, alebo nespokojných zákazníkov, všetci majú jediný cieľ: aby ste prišli o značné množstvo peňazí.
Štatistiky ukazujú, že každé piate PPC kliknutie je podvodné. Ako tomu zabrániť? Najefektívnejším spôsobom je použiť Lunio na prevenciu podvodných kliknutí.
PPC reklamy vyžadujú technické zručnosti a skúsenosti. Môže sa zdať, že to niektorým spoločnostiam nefunguje úplne správe. Okrem týchto základných chýb existuje ešte veľké množstvo ďalších, ktoré je nutné odstrániť. Ich poznaním dostane PPC kampaň plný potenciál byť úspešnou.
Máte záujem o správu PPC kampaní? Ak áno, kontaktujte nás alebo si dohodnime online stretnutie.