Budujte si obchodné vzťahy. B2B marketing nesmiete vynechať.

Kladiete si otázku, aká B2B marketingová stratégia je najlepšia? Odpoveď nie je jednoznačná. Účinných B2B stratégií je hneď niekoľko. Sú to stratégie bežne používané a úspešné bez ohľadu na odvetvie. Marketing závisí od cieľového publika. V tomto článku si povieme o rôznych B2B marketingových stratégiách, ktoré môžete implementovať, aby ste oslovili svoje špecifické obchodné publikum.

b2b marketing

OBSAHOVÝ MARKETING

Tento strategický marketingový prístup využíva obsah na prilákanie zákazníkov, ktorí využívajú online vyhľadávanie. Snaží sa o ovplyvnenie nákupného správania. Kľúčovým prvkom je relevancia obsahu. Obsah môže mať formu infografiky, podcastov, blogov, webinárov či e-bookov.

Takmer 70 % B2B marketérov robí krátke, animované alebo vysvetľujúce videá, ktoré síce sú náročné pre rozpočet, no prinášajú rastúcu hodnotu zapojenia zákazníkov.

Obsahový marketing je efektívny, pretože:

  • Priťahuje potenciálnych zákazníkov cez predajný lievik.
  • Zvyšuje viditeľnosť značky, jej dôveryhodnosť a žiadanosť.
  • Zaujme cieľové skupiny a zlepší služby pre zákazníkov.
b2b marketing

SOCIAL MEDIA MARKETING

Marketing sociálnych médií sa zameriava na poskytovanie obsahu používateľom, ktorí ho považujú za hodnotný a chcú ho zdieľať na svojich sociálnych sieťach. Obsah prispôsobený pre platformy, ako napr. Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube a Instagram, podporuje zapojenie a propaguje vašu značku. To zase zvyšuje viditeľnosť a návštevnosť vašich webových stránok. Zdieľanie môže zlepšiť výkonnosť SEO prostredníctvom širšej distribúcie obsahu, väčšieho počtu spätných odkazov, hodnotenia kľúčových slov a budovaním dôvery.

90 % B2B spoločností používa platformu LinkedIn na marketing sociálnych médií.

Marketing na sociálnych sieťach je efektívny, pretože:

  • Znižuje výdavky na marketing a zároveň zvyšuje počet potenciálnych zákazníkov.
  • Podporuje zapojenie značky a zvyšuje dôveru.
  • Zlepšuje SEO.

OPTIMALIZÁCIA VYHĽADÁVANIA (SEO)

SEO zvyšuje povedomie a návštevnosť webových stránok zacielením na kľúčové slová a frázy, ktoré potenciálni zákazníci najčastejšie používajú pri online vyhľadávaní. Táto stratégia v konečnom dôsledku pôsobí na publikum zmysluplným spôsobom – prostredníctvom správania pri vyhľadávaní sa používatelia identifikujú ako záujemcovia o váš produkt alebo službu.

61 % B2B marketérov uviedlo, že SEO a organická návštevnosť generujú viac potenciálnych zákazníkov, ako ktorákoľvek iná marketingová iniciatíva.

SEO je efektívne, pretože:

  • Stále sa vyvíja v súlade s postupmi užívateľov.
  • Zjednodušuje vyhľadávanie zákazníkov, ktorí sa zaujímajú o váš produkt alebo službu .
  • Udržuje vašu značku konkurencieschopnú.

MARKETING VO VYHĽADÁVANÍ (PPC)

Spoločnosti využívajú na zvýšenie návštevnosti svojich webových stránok platenú online reklamu. Jedným z najčastejšie využívaných nástrojov je Google reklama. Spoločnosť si v podstate kupuje umiestnenie odkazu, ktorý je zobrazený vo vyhľadávaní ako reklama. Za každé kliknutie na reklamu spoločnosť zaplatí vyhľadávaču poplatok za návštevníka.

Platené reklamy majú 200 % návratnosť investícií a môžu zvýšiť povedomie o značke až o 80 %.

Marketing vo vyhľadávačoch je efektívny, pretože:

  • Ponuka online nástrojov je široká s vysokým dosahom.
  • Je nákladovo efektívny pri vysokej viditeľnosti.
  • Dá sa prispôsobiť rôznym trhovým segmentom.
b2b marketing

E-MAILOVÝ MARKETING

Využitie e-mailového marketingu vám umožňuje propagovať nové články na vašom blogu predplatiteľom, posielať bulletiny a pod. Je to pre tých, ktorí sa prihlásili na odber zadaním e-mailu do formulára. E-mailová komunikácia uľahčuje marketingovým pracovníkom poskytovať potenciálnym a stálym zákazníkom správny obsah v správnom čase.

Takmer 65 % marketérov uvádza, že e-mailová stratégia im pomohla dosiahnuť obchodné ciele.

E-mail marketing je efektívny, pretože:

  • Oslovuje cieľovú skupinu a podporuje konverzie.
  • Zvyšuje návštevnosť vášho webu.
  • Je nákladovo efektívny.

Každá z týchto stratégií si vyžaduje efektívny marketingový plán. Ste pripravení naštartovať svoje marketingové úsilie, ale nie ste si istí, ako a kde začať? Obráťte sa na nás.

Máte záujem o komplexné marketingové služby alebo o vytvorenie webu pre vaše podnikanie? Kontaktujte nás alebo si dohodnime online stretnutie.

Mám záujem o vaše služby

Nákupný košík
Návrat hore