Kladiete si otázku, aká B2B marketingová stratégia je najlepšia? Odpoveď nie je jednoznačná. Účinných B2B stratégií je hneď niekoľko. Sú to stratégie bežne používané a úspešné bez ohľadu na odvetvie. Marketing závisí od cieľového publika. V tomto článku si povieme o rôznych B2B marketingových stratégiách, ktoré môžete implementovať, aby ste oslovili svoje špecifické obchodné publikum.
![b2b marketing](https://tomarco.sk/wp-content/uploads/2022/10/creative-flat-lay-photo-workspace-desk_7861-899.jpeg)
OBSAHOVÝ MARKETING
Tento strategický marketingový prístup využíva obsah na prilákanie zákazníkov, ktorí využívajú online vyhľadávanie. Snaží sa o ovplyvnenie nákupného správania. Kľúčovým prvkom je relevancia obsahu. Obsah môže mať formu infografiky, podcastov, blogov, webinárov či e-bookov.
Takmer 70 % B2B marketérov robí krátke, animované alebo vysvetľujúce videá, ktoré síce sú náročné pre rozpočet, no prinášajú rastúcu hodnotu zapojenia zákazníkov.
Obsahový marketing je efektívny, pretože:
- Priťahuje potenciálnych zákazníkov cez predajný lievik.
- Zvyšuje viditeľnosť značky, jej dôveryhodnosť a žiadanosť.
- Zaujme cieľové skupiny a zlepší služby pre zákazníkov.
![b2b marketing](https://tomarco.sk/wp-content/uploads/2022/09/e-book-layout-design-draft-graphic_53876-121464.jpeg)
SOCIAL MEDIA MARKETING
Marketing sociálnych médií sa zameriava na poskytovanie obsahu používateľom, ktorí ho považujú za hodnotný a chcú ho zdieľať na svojich sociálnych sieťach. Obsah prispôsobený pre platformy, ako napr. Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube a Instagram, podporuje zapojenie a propaguje vašu značku. To zase zvyšuje viditeľnosť a návštevnosť vašich webových stránok. Zdieľanie môže zlepšiť výkonnosť SEO prostredníctvom širšej distribúcie obsahu, väčšieho počtu spätných odkazov, hodnotenia kľúčových slov a budovaním dôvery.
90 % B2B spoločností používa platformu LinkedIn na marketing sociálnych médií.
Marketing na sociálnych sieťach je efektívny, pretože:
- Znižuje výdavky na marketing a zároveň zvyšuje počet potenciálnych zákazníkov.
- Podporuje zapojenie značky a zvyšuje dôveru.
- Zlepšuje SEO.
OPTIMALIZÁCIA VYHĽADÁVANIA (SEO)
SEO zvyšuje povedomie a návštevnosť webových stránok zacielením na kľúčové slová a frázy, ktoré potenciálni zákazníci najčastejšie používajú pri online vyhľadávaní. Táto stratégia v konečnom dôsledku pôsobí na publikum zmysluplným spôsobom – prostredníctvom správania pri vyhľadávaní sa používatelia identifikujú ako záujemcovia o váš produkt alebo službu.
61 % B2B marketérov uviedlo, že SEO a organická návštevnosť generujú viac potenciálnych zákazníkov, ako ktorákoľvek iná marketingová iniciatíva.
SEO je efektívne, pretože:
- Stále sa vyvíja v súlade s postupmi užívateľov.
- Zjednodušuje vyhľadávanie zákazníkov, ktorí sa zaujímajú o váš produkt alebo službu .
- Udržuje vašu značku konkurencieschopnú.
MARKETING VO VYHĽADÁVANÍ (PPC)
Spoločnosti využívajú na zvýšenie návštevnosti svojich webových stránok platenú online reklamu. Jedným z najčastejšie využívaných nástrojov je Google reklama. Spoločnosť si v podstate kupuje umiestnenie odkazu, ktorý je zobrazený vo vyhľadávaní ako reklama. Za každé kliknutie na reklamu spoločnosť zaplatí vyhľadávaču poplatok za návštevníka.
Platené reklamy majú 200 % návratnosť investícií a môžu zvýšiť povedomie o značke až o 80 %.
Marketing vo vyhľadávačoch je efektívny, pretože:
- Ponuka online nástrojov je široká s vysokým dosahom.
- Je nákladovo efektívny pri vysokej viditeľnosti.
- Dá sa prispôsobiť rôznym trhovým segmentom.
![b2b marketing](https://tomarco.sk/wp-content/uploads/2022/09/dashboard-business-user-panel_23-2148368431.jpeg)
E-MAILOVÝ MARKETING
Využitie e-mailového marketingu vám umožňuje propagovať nové články na vašom blogu predplatiteľom, posielať bulletiny a pod. Je to pre tých, ktorí sa prihlásili na odber zadaním e-mailu do formulára. E-mailová komunikácia uľahčuje marketingovým pracovníkom poskytovať potenciálnym a stálym zákazníkom správny obsah v správnom čase.
Takmer 65 % marketérov uvádza, že e-mailová stratégia im pomohla dosiahnuť obchodné ciele.
E-mail marketing je efektívny, pretože:
- Oslovuje cieľovú skupinu a podporuje konverzie.
- Zvyšuje návštevnosť vášho webu.
- Je nákladovo efektívny.
Každá z týchto stratégií si vyžaduje efektívny marketingový plán. Ste pripravení naštartovať svoje marketingové úsilie, ale nie ste si istí, ako a kde začať? Obráťte sa na nás.
Máte záujem o komplexné marketingové služby alebo o vytvorenie webu pre vaše podnikanie? Kontaktujte nás alebo si dohodnime online stretnutie.