3 dôvody, prečo by ste mali spolupracovať s digitálnou agentúrou

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on skype
Share on whatsapp
Share on email

Dnes už nie je problém vytvoriť jednoduchú webovú stránku. Môžete si ju vytvoriť bezplatne na stránkach ako napr. webnode.cz alebo wordpress.com. Či sú tieto platformy vhodné pre firmy a podnikateľov je ale otázne, a to hlavne vtedy, ak ide o bezplatné verzie stránok. Ak sa rozhodnete pre túto možnosť, vaša webová stránka bude na subdoméne. Znamená to, že adresa bude vyzerať napríklad www.mojafirma.tomarco.sk.

S priplatením niekoľkých € si môžete jednoducho a rýchlo vytvoriť stránku aj vo vlastnej réžii, buď na vyššie spomenutých stránkach alebo aj na websupport.sk. Websupportu nerobím reklamu a ani nezískam od nich žiadne platby, ak si u nich vytvoríte web, jednoducho sa mi páči ich biznis model.

Prečo by ste si mali dať poradiť od webovej agentúry alebo freelancera, keď si to všetko viete urobiť aj sami? Pretože na to nemusíte mať dostatok skúseností a času. Čo vám agentúra poskytne?

1. Nezainteresovaný pohľad
2. Pomôže s tým, s čím si neviete dať rady
3. Ušetrí vám čas a peniaze

Poďme sa na to pozrieť bližšie.

1. Nezainteresovaný pohľad na webovú stránku

Ste podnikateľ a ste dobrý vo svojom obore. Poznáte rôzne vychytávky a ľudia k vám chodia práve kvôli vašej odbornosti. Povedzme, že ste sa rozhodli zviditeľniť svoje podnikanie na webovej stránke. Predtým, než sa do tvorby webovej stránky pustíte sami, položte si niekoľko otázok ako napríklad:

Otázky pred tvorbou webovej stránky

  • čo na webovú stránku dám?
  • aké služby?
  • aké použijem obrázky?
  • čo napíšem do sekcie „o mne“/“o nás“?

Tieto a podobné otázky sú síce dôležité, ale nie sú jediné, na ktoré sa musíme pýtať. Digitálna agentúra alebo freelancer, ktorý sa venuje tvorbe webových stránok a online marketingu už nejaký ten rôčik, vám určite položí sériu ďalších otázok.

  • čo chcete, aby návštevník na webe urobil?
    • Našiel informácie, kontaktoval vás, stiahol si brožúru, pozrel video?
  • aký účel bude stránka plniť?
    • Má to byť prezentácia vašej firmy alebo landing page pre vašu kampaň?
  • ako idete sledovať návštevnosť? Ktoré parametre budú kľúčové?
    • Návštevnosť, konverzie?
  • kto je váš cieľový zákazník?
    • Pre koho je stránka určená? Kto ju bude prevažne navštevovať?
  • máte vytvorenú firemnú identitu?
    • Konzistencia je kľúč. Vaše vizitky, webové stránky, hlavičkový papier a iné firemné materiály by mali byť konzistentné.
  • ako idete riešiť zber emailov?
    • Plánujete v budúcnosti emailové kampane? Plánujete content marketing?
  • pýtajú sa vaši zákazníci často tie isté otázky?
    • Vytvorte na webovej stránke sekciu s najčastešie kladenými otázkami.
  • akú stratégiu zvolíte pre sociálne médiá?
    • Je pre váš biznis vhodný LinkedIn, Facebook, Instagram, Pinterest, Google+? Ako ich plánujete prepojiť s webovou stránkou?
  • je stránka prispôsobená mobilným zariadeniam?
  • a v neposlednej rade, akú hodnotu zákazníkovi poskytujete?

Môže sa stať, že si vytvoríte webovú stránku, oprášite si ruky a necháte ju ležať ľadom. V dnešnej dobe, pri prvej zmienke o firme si vyhľadáme ďalšie informácie na internete.  Webová stránka nevyhnutnosť. Otázka je, či plní svoju funkciu a či využívate jej plný potenciál.

Pokiaľ nemáte nastavenú analytiku na webovej stránke, potom budete len hádať. Pri tvorbe webových stránok platí pravidlo, čo sa dá merať – dá sa zlepšiť.

2. Pomôže s tým, s čím si neviete dať rady

Nehovorím o rozložení stránky a obrázkoch. Tieto úkony sú v mnohých nástrojoch ako WordPress alebo Wix veľmi intuitívne. Hovorím tu práve o vyššie spomenutých otázkach. Je veľmi dôležité pýtať sa ťažké otázky hneď na začiatku pred tým, ako sa pustíte do projektu.

Počas mojich začiatkov sa mi stalo, že som sa do projektu pustil bezhlavo. Bol som rád, že som získal nového klienta a snažil som sa urobiť nový web čo najskôr. Bola to katastrofa.

Samotná tvorba trvala niekoľkonásobne dlhšie ako obyčajne, prerábanie a doplňovanie webu bolo veľmi časovo náročné. Učíme sa na vlastných chybách. 

Keď sa rozhodujete pre agentúru, jednoducho si pozrite ich portfólio, na akých projektoch pracovali a aké služby vám vedia poskytnúť. Tvorba webových stránok úzko súvisí aj s grafickým dizajnom a online marketingom. Niekto vám bude vedieť poskytnúť kompletný balík a niekto sa môže špecializovať len na veľmi úzku oblasť. Vo väčšine prípadov vám budú vedieť poradiť.

3. Ušetrí vám čas a peniaze

No určite. Ako mi agentúra ušetrí peniaze, keď jej dám robiť všetko od grafického dizajnu po online marketing?

Koľko času by ste strávili týmito činnosťami? A s akým výsledkom?

Samozrejme, agentúre budete musieť za služby zaplatiť. Niekedy sú to nemalé položky, ale pozrite sa na to z dlhodobého hľadiska. Profesionálne urobená webová stránka s peknou a pútavou grafikou, nastavenie analytiky, konverzií, sociálnych médií a vytvorenie firemnej identity vám dá veľmi dobrý štart.

S tým, čo bude vytvorené profesionálne a relatívne rýchlo, môžete následne pracovať roky. Sústrediť sa na to, čo je pre vás a vaše podnikanie najdôležitejšie. 

BONUS:

Okrem už spomenutého vám agentúra alebo spoľahlivý freelancer pomôže aj so správou webovej stránky. Vo väčšine prípadov sa musíte pripraviť na nejaký mesačný poplatok, ale opäť, v dlhodobom merítku vám to ušetrí kopec námahy.

U nás poskytujeme rôzne mesačné balíčky a cena je vo väčšine prípadov nastavená individuálne v závislosti od veľkosti projektu. Niektoré webové stránky si vyžadujú minimum ako sú pravidelné updaty, zálohovanie, mesačné reporty a pod.

Iní klieni majú rozsiahlejšie webové stránky aj so svojím blogom a potrebujú upraviť alebo dodať informácie na webovú stránku častejšie.

Dúfam, že vám tento článok posyktol nové informácie.

Využívate služby agentúry alebo freelancera? Aké služby a prečo? Nechajte svoj komentár nižšie.

 

Pridajte komentár

Zaujal vás článok?

Prihláste sa na odber noviniek