Vianoce sú výzvou a zároveň najlepším obdobím na upútanie pozornosti zákazníka. Nadšenie nakupujúcich zákazníkov je späť a úspešná marketingová stratégia je kľúčom k zvýšeniu predaja vašich produktov. Efektívna stratégia vám pomôže zistiť, ktoré produkty vaša cieľová skupina kupuje a inak tomu nebude ani v tomto vianočnom období. Toto ročné obdobie preto využite na zaujatie zákazníkov, zvýšenie vianočného predaja a udržanie obchodného rastu v novom roku.
Ak hľadáte blog o tom, ako sa počas Vianoc odlíšiť od konkurencie a zároveň zvýšiť predaj, pohodlne sa usaďte a čítajte ďalej.
Začnite odpočítavať čas
Málokto si vie predstaviť Vianoce bez adventného kalendára alebo venca. Čo keby ste túto tradíciu pretavili do marketingu a predaja? Vyskúšajte pridať odpočítavanie času do konca zľavy pri produktoch. Na každodennej alebo týždennej báze pridajte nové zľavy na iný produkt. Takto vás budú mať zákazníci stále na očiach, pretože zľavy budú na vašom eshope kontrolovať.
Prispôsobte si obaly
Dizajn balíčkov je pre značku veľmi dôležitý. Aj takýmto spôsobom sa dá budovať branding. Balenie produktov je jediným aspektom, ktorý zasiahne každého spotrebiteľa a vytvorí tak nezabudnuteľný zážitok z nakupovania. Dodajte svojmu vianočnému baleniu eleganciu a šarm, ktorá dodá produktu exkluzivitu.
Pripravte digitálny katalóg
Vianočný digitálny katalóg je skvelý spôsob, ako prilákať bývalých zákazníkov. Kvalitné obrázky, profesionálny dizajn, výhodné zľavy a k tomu doprava zadarmo? Takto efektívne predstavíte svoje produkty a zákazníci ich môžu nakúpiť jednoduchšie ako z tlačeného katalógu.
Oznámte konečný dátum posledných nákupov
Žijeme vo svete zhonu. Niektorí zákazníci nakupujú aj pár dní pred Vianocami. Na tom by nebolo nič zlé, pokiaľ to nie je zákazková výroba, hand-made produkty alebo vás od zákazníkov delí veľká vzdialenosť. V takýchto prípadoch je dôležité načasovanie a potrebujete zákazníkom oznámiť konečný dátum na objednanie produktu, pretože to určitý čas bude trvať. Nesmiete zákazníkov nechať sklamať sa vo vás.
Spolupracujte s charitou
Počas Vianoc zohrávajú veľkú úlohu emócie. Túto príležitosť využívajú aj charitatívne organizácie. A tu sa rysuje priestor pre vaše pôsobenie. Zvýšite si povedomie o značke, prispejete k lojalite zákazníkov a charite darujete Vianoce. Ako začať spoluprácu s charitatívnymi organizáciami?
- Určte percentá z každého predaja, ktoré pôjdu na charitu.
- Preniaze utržené za vybrané produkty venujte charite.
- Dajte možnosť kupujúcim venovať určitú peňažnú čiastku na charitu.
Navrhnite sprievodcu darčekmi
Sprievodca darčekmi môže byť vaším dokonalým pomocníkom, ale aj pomocníkom zákazníkov. Nie každý má hneď na začiatku predstavu, aký darček kúpi svojim blízkym. Tým, že zákazníkovi ponúknete inšpiráciu a predstavíte mu produkty, ktoré sú vhodné ako darček, začne o vašom produkte reálne uvažovať.
Kombinujte balíčky
Posuňte darčekového sprievodcu o level vyššie. Produkty, ktoré spolu úzko súvisia, spojte v jedno. Môžete spolu predať napríklad sluchádlá spolu s gumičkami do uší. Kombinovaný tovar zvyšuje vnímanú hodnotu produktov. Ovzvlásť, ak sú produkty zlacnené.
A sme na konci. Samozrejme, podobných nápadov existuje oveľa viac. My sme spomenuli hlavne tie, ktoré vynikajú z davu. Týchto úžasných 7 marketingových tipov na zvýšenie vianočného predaja stojí za vyskúšanie.
Prajeme vám krásne a pokojné Vianoce 2022! Váš TOMARCO tím.