Ako vybrať produkt na predaj?

Objavte prvý slovenský komplet Amazon FBA kurz. Autorom tohto kurzu je Tomáš Hurajt, dlhoročný predajca a konzultant, ktorý pomohol už mnohým podnikateľom zrealizovať svoje sny na Amazone.

Hneď na začiatku by som chcel povedať, že ten správny produkt neexistuje. Lepšia otázka by bola, ako si vybrať ten lepší produkt. Pozrieme na to, na aké parametre  sa treba zamerať pri hľadaní vhodného kandidáta alebo kandidátov.

Na čo sa zamerať a aké parametre by mal mať váš produkt?

Výber produktu nie je žiadna veda, ale vyžaduje si to určitú dávku znalostí a skúseností.  Pri výbere sa musíte zamerať na určité parametre, ktoré vám dajú jasnú predstavu o tom, či sa tento produkt predáva a aké sú vaše šance na úspech.

Poďme sa pozrieť na základné parametre, ktoré by ste mali sledovať pri hľadaní vášho favorita.

Parametre:

  • priemerný mesačný predaj,
  • priemerný počet hodnotení,
  • priemerná cena,
  • “depth” alebo nasýtenie trhu,
  • rozmery a hmotnosť produktu,
  • negatívne hodnotenia.

Samozrejme, toto nie sú všetky parametre, ktoré treba sledovať, ale sú hlavnými ukazovateľmi. Keď sme hľadali náš prvý produkt, tak našimi kritériami boli:

  • priemerný mesačný predaj cca 300ks,
  • priemerný počet hodnotení do 50,
  • priemerná cena 10-20 libier,
  • nasýtenie trhu (pozerali sme sa na prvých 20 predajcov produktu. Ako je rozložený predaj? Hľadali sme trh, kde bol predaj rozdelený približne rovnako pomedzi všetkých predajcov v prvej dvadsiatke. Vyhýbali sme sa produktom, kde mal jeden predajca podiel viac ako 60 percent a zvyšní predajcovia sa bili o zvyšok),
  • rozmery produktu také, aby sa zmestil do A5 obálky a mal hmotnosť pod 250 gramov. Ak je produkt väčší alebo ťažší, odráža sa to potom v cene dopravy.

Vyvstáva nám otázka: Musí produkt spĺňať všetky tieto parametre? Ťažko povedať. Možno bude mať produkt nižší predaj, ale trh bude menej nasýtený. Možno nájdete produkt s vysokým počtom hodnotení a vysokým počtom predajcov, ale podarí sa vám preraziť.

Nájdenie “lepšieho” (nie správneho) produktu je len prvý krok.

Private label

Súkromná značka. Prečo by ste mali uvažovať nad súkromnou značkou? Tu je niekoľko dôvodov.

Prečo ste v tomto biznise? Chcete si len privyrobiť pár eur na zlepšenie svojho životného štandardu alebo chcete zarobiť väčšie peniaze? Chcete si vybudovať vlastnú značku, ktorú budú ľudia poznať a opätovne od vás nakupovať?

Ak predávate na Amazone bez použitia svojej vlastnej značky, je možné, že niekto na vašej produktovej stránke uverejní svoj vlastný produkt, ktorý sa bude veľmi podobať na ten váš. Áno, je to možné! Otázne je, či bude tento produkt tak kvalitný ako ten váš, nehovoriac o tom, že vám bude unikať predaj.

Taktiež ak nemáte Private Label a predávate produkt, ktorý predáva aj ďalších 50 predajcov, potom budete s nimi súťažiť o tzv. “Buy Box”. Je to tlačidlo na pridanie tovaru do košíka. V tomto prípade ste odkázaný na algoritmy Amazonu.  

S Private Label, máte Buy Box počas celej doby predaja nepretržite. Tiež vám zaručí, že môžete na Amazone vytvoriť produktovú stránku s tým, že sa na ňu nebude možné napojiť.

Private Label má aj ďalšie výhody, ako napríklad “Brand Registry”. Je to rozšírenie vo vašom Amazom Sellercentral účte. Ak si zaregistrujete svoju značku, budete mať možnosť vytvoriť lepšie produktové stránky a aj ochrana vašej značky bude oveľa jednoduchšia. Bude jasné, kto je majiteľom značky, ak by sa objavil predajca s “rovnakým” produktom ako máte vy.

Private Label a registrácia značky sú dve rozdielne veci. Vytvorenie Private Label produktu znamená vytvorenie produktu pod vlastnou značkou. Na to, aby ste vytvorili “private label” produkt, nemusíte mať zaregistrovanú značku. Ak sa ale niekto napojí na vašu produktovú stránku, bude toho len veľmi málo, čo môžete urobiť na ochranu svojej značky a produktu. 

Na registráciu značky sa pozrieme trošku neskôr (ak si chcete urobiť predstavu o tom, čo to bude obnášať, tak sa môžete pozrieť tu: https://www.gov.uk/how-to-register-a-trade-mark/apply a očakávať cenu medzi 200-300 libier).

Ako si vytvoriť svoj prvý “Private Label” produkt?

UPC/EAN kódy

Produkt, ktorý chceme na Amazone predávať, bude unikátny. Nechceme sa o predaj deliť s ďalšími predajcami. Na to, aby sme mohli na Amazone vytvoriť produktovú stránku, potrebujeme UPC alebo EAN kód. Je to unikátny čiarový kód, ktorý Amazon použije na identifikáciu nášho produktu. Kde tento kód nájsť? Existuje množstvo stránok, kde si ho môžete zakúpiť. Je možné zakúpiť aj balík 20tich kódov za nižšiu cenu na Ebay alebo aj na Amazone. Ja som sa rozhodol pre inú cestu, a to zakúpenie kódu aj s certifikátom. Toto mi zaručí, že môj kód nebude používať nikto iný.

Cena jedného kódu môže byť od 5-15 libier v závislosti od toho, kde ho kupujete. My sme ho kúpili tu: https://ezupc.com/

Vybavenie trvá niekoľko hodín.

Prihláste sa na odber noviniek

Každý mesiac pripravujeme množstvo zaujímavých článkov, ktoré môžu posunúť vaše online podnikanie vpred.