Som Tomáš. Moja cesta do online sveta začala ešte keď som pracoval v Anglicku, presne 7 rokov dozadu. Postupom času som si uvedomil, že nechcem byť len zamestnanec. Neustále ma to ťahalo do oblasti podnikania. Jeden z prvých pokusov bol predaj bambusových kefiek na Amazone. Bola to náročná cesta, ktorá mi ukázala úplne nový svet. Musel som sa naučiť komunikovať s dodávateľmi, robiť fotky, reklamy, texty a mnoho iného. Bavilo ma robiť si kurzy a vzdelávať sa, hlavne v oblasti tvorby webov. Vždy som sa rád učil a skúšal nové veci. A tak som sa po návrate na Slovensko do toho pustil.
Prvé začiatky TOMARCO
Bambusové kefky boli stále v hre. Problémom bolo, že ma to v porovnaní s webmi nejako nenapĺňalo. Prvý rok bol náročný a zároveň kľúčový. Sprevádzalo ho učenie, navrhovanie, skúšanie, predávanie. Počas tohto roka som nabral nespočetné množstvo skúseností a vo všetkom som bol v podstate nováčik. Mal som rozrobených viac vecí, ako sa vraví, z každého rožka troška. Dokonca som vyskúšal aj dropshipping, ale ten sa ukázal ako niečo, čomu sa do budúcnosti nechcem venovať.
Weby som tvoril len tak na zákazku. Mojimi prvými klientmi boli kamaráti a známi, na ktorých som mohol otestovať svoje novonaučené zručnosti. Ako vo väčšine prípadov, aj tu to bolo na začiatok podstatne náročné. Robil som mnoho chýb, ktoré ma posúvali vpred. Určite ma to neodradilo, skôr naštartovalo na to, aby som robil veci lepšie, efektívnejšie a hlavne s pridanou hodnotou. Tieto hodnoty sa so mnou ťahajú až dodnes.
Našiel som svoj flow
Druhý rok už bol o niečom úplne inom. Rozhodol som sa so všetkými čiastočnými činnosťami skončiť a konečne ísť za svojím snom. Začal som sa plne orientovať iba na tvorbu webov, ku ktorým sa nabalili eshopy. V roku 2019 som vstúpil som do klubu Business for Breakfast. Pri biznis raňajkách sme sa stretávali každé 2 týždne. Bola to super príležitosť pre začiatok biznisu. Spoznal som nových ľudí, priateľov a nadviazal rôzne kontakty. Tento rok bol pre mňa veľmi prelomový, nakoľko som sa zúčastnil aj na podujatí Web Summit v Lisabone, kde som načerpal inšpiráciu a utvrdil sa v tom, že práve online priestor je to, v čom sa chcem ďalej rozvíjať.
Mal som v pláne podnikať. No keďže som nebol kreatívec na vymýšľanie ideí, chcel som ostatným pomôcť dopodrobna rozvíjať tie ich. Stačila mi len jedna idea, ktorú som okamžite vedel bohato rozvinúť. Vzájomná spolupráca a pomoc je práve čarom tohto biznisu.
Do septembra 2021 som sa venoval výlučne webom a Google reklamám. Postupne sa to začalo nabaľovať, klienti pribúdali a dostal som možnosť pre klientov nastaviť a spravovať aj reklamy na Facebooku či Instagrame.
Nový tím
Veľkou pomocou bola Lucia, ktorá externe zastrešovala copywriting. Do Tomarca prišla nastálo a pomohla zastrešiť aj správu na sociálnych sieťach. O mesiac sa pridal grafik Roman, vo februári Jozef. V lete náš tím obohatila Tímea. Tým, že klientela stále pribúda, som hrdý na celý tím, jeho organizovanosť, spoluprácu a time-management. Do všetkého sa snažíme dať maximum, s klientmi aktívne komunikujeme a plníme ich požiadavky.
Za piliere tohto podnikania považujem 4 základné hodnoty, ktoré spolu s tímom vyznávame. Patrí k nim:
TRANSPARENTNOSŤ – klient potrebuje vopred vedieť, za čo platí. O všetkom je informovaný a neoddeliteľnou súčasťou sú aj pravidelné reporty s návrhmi a vylepšeniami.
VZDELÁVANIE – profesionálny rozvoj nikdy nekončí. Obzvlášť nie v online prostredí, ktoré sa neustále vyvíja a mení. Preto sa pravidelne učíme, robíme si kurzy, školenia, čím klientovi vieme poskytnúť vždy aktuálne informácie pre dosiahnutie čo najlepších výsledkov.
SERIÓZNOSŤ – dbáme na to, aby sa na nás mohol klient spoľahnúť. A to aj prípade komplikovaných a náročných situácií. Inými slovami, dvíhame telefóny a odpovedáme na emaily.
DLHODOBÁ SPOLUPRÁCA – spolupráca na projekte nekončí jeho odovzdaním. Naďalej poskytujeme pomoc so správou webu, eshopu, ako aj technickú podporu v prípade potreby.
Zakladáme si na kvalitne odvedenej práci a za výhru pokladáme klientovu spokojnosť s našimi službami.