Tipy pre lepšiu SEO optimalizáciu v 2019

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on email

Čo je to SEO optimalizácia?

SEO optimalizácia nie je zložitá. Vyžaduje si ale určitú dávku technických zručností a správnu stratégiu. Obsah webovej stránky robíte viditeľným pre vyhľadávače. Internetové vyhľadávače ako Google, Bing a Yahoo pravidelne skenujú obsah webu a hľadajú relevantný obsah. Relevantnosť znamená, že musíte zadať slová a frázy, ktoré ľudia hľadajú. Zároveň mu musia rozumieť aj vyhľadávače.

Aké sú hlavné výhody SEO optimalizácie?

Najdôležitejšou výhodou sú ušetrené prostriedky za reklamu. Zobraziť svoju web stránku vo vyhľadávači môžete dvomi spôsobmi. Prvým je platená reklama tzv. PPC reklama. V jednoduchosti si platíte za to, aby ste sa zorazili vo výsledkoch hľadania. Platíte za každé jedno kliknutie na odkaz webovej stránky.

Problém nastáva, ak reklama nie je nastavená správne. Vtedy sa môže zobrazovať aj pre nerelevantné kľúčové slová a hľadané výrazy. Napríklad predávate obuv. Za kľúčové slovo zvolíte tenisky. Pri nesprávnom nastavení reklamnej kampane sa môže zobraziť aj pre výraz ,, ako opraviť tenisky “. Týmto spôsobom na reklamu miniete svoj rozpočet, pričom sa výsledky nedostavia.

Prečo je SEO optimalizácia dôležitá?

V dnešnej dobe už nestačí len urobiť webovú stránku. Konkurencia je silná a podobných webov ako ten váš je mnoho. Preto musíte byť o niekoľko krokov dopredu. Tu prichádza SEO.

Ak internetové vyhľadávače nerozpoznajú obsah na vašej web stránke, potom ho nebudú zobrazovať. Pripravujete sa tým o potencionálnych zákazníkov.

Ako sa robí SEO optimalizácia?

SEO analýza webovej stránky alebo e-shopu

Pri SEO analýze používame nástroje ako napríklad ahrefs.com alebo neilpatel.com/ubersuggest. Pri menších webových stránkach so špecifickým zameraním postačí aj bezplatný nástroj Ubersuggest. Pomocou tohto nástroja si viete pozrieť základné informácie o stave vašej web stránky.

Okrem stavu webovej stránky z pohľadu SEO si viete pozrieť aj najnavštevovanejšie podstránky a kľúčové slová, pre ktoré sa zobrazujete. Ak potrebujete pomôcť s nápadmi pre nový obsah, potom môžete využiť aj nástroj Keyword Ideas.

Pri pokročilejšej SEO analýze budete potrebovať profesionálny nástroj. Aj tu platí, že dostanete to, za čo zaplatíte. Ak používate bezplatné nástroje, získate základné informácie. Nástrojov je mnoho, my používame nástroj Ahrefs.com.

Na screenshote vidíte prehľad auditu stránky tomarco.sk. Okrem detailných informácií získate aj odporúčania na zlepšenie. Stačí ich potom jeden po druhom zapracovať a vaše skóre by sa malo zlepšiť.

Analýza konkurencie a kľúčových slov vo vyhľadávaní

Stav stránky už poznáme a môžeme sa posunúť ďalej. Ako druhý krok volíme analýzu konkurencie. Ahrefs je veľmi dobrý nástroj, ktorý vám s tým pomôže. Dokážete sa pozrieť na to, pre ktoré kľúčové slová sa zobrazuje vaša konkurencia. Objavíte ich najnavštevovanejšie stránky.

Dokážete si tu porovnať vašu stránku so stránkou konkurencie. Vytvoríte si prehľad, kde budete vidieť, pre ktoré kľúčové slová sa konkurencia zobrazuje a vy nie.

V Google Ads nájdete aj nástroj Plánovač kľúčových slov. Môžete ho požiť na zistenie objemu vyhľadávania určitých kľúčových slov alebo fráz.

Získate tým lepšiu predstavu o tom, čo ľudia vyhľadávajú. Zároveň vám pomôže optimalizovať obsah pre konkrétne kľúčové slová. Napríklad, v jednom e-shope sme predávali antikorové fľaše. Optimalizovali sme stránku produktu, nadpisy, obsah, metapopisy a vôbec všetko, čo sa dalo. Neskôr sme zistili, že slovo “antikorová fľaša” sa nevyhľadáva. Namiesto toho sa vyhľadáva kľúčová fráza “nerezová fľaša”. Tento výraz je nespisovný, ale obsah sme zmenili tak, aby bolo toto kľúčové slovo zahrnuté v obsahu.

On Page SEO – optimalizácia stránok

On Page SEO je optimalizácia, ktorá sa robí priamo na vašich webových stránkach. Ide o URL adresy, nadpisy, obsah, META popisy, optimalizácia obrázkov, rýchlosť načítania stránky a optimalizáciu pre mobily. Poďme sa na to pozrieť detailnejšie.

URL adresa

Názov webovej stránky, článku alebo produktu by mal byť krátky a deskriptívny. Napríklad, ak sa váš článok volá: “10 tipov pre SEO optimalizáciu webových stránok v roku 2019”, môžete si adresu skrátiť na: “10 Tipov pre SEO v 2019”. Dlhé a nečitateľné adresy znižujú šancu, že na ne niekto klikne.

Nadpis stránky a podnadpisy h1, h2, h3, h4

Nadpis h1 je najdôležitejší, a preto by ste si na ňom mali dať záležať. Mal by byť deskriptívny. Určitite doň vložte kľúčové slovo, pre ktoré chcete, aby sa vaša stránka zobrazovala. Z pohľadu SEO je nadpis h1 najdôležitejší. Odporúčame ostatné nadpisy nepodceňovať.

Dobré delenie textu mu dodá logiku. Zároveň pomôže návštevníkovi v lepšej orientácii, prípadne skenovaní textu. Nadpisy by mali byť jednoduché a výstižné. Čitateľ by mal mať hneď jasno v tom, o čom bude ďalší odsek. Ak sa dá, môžete do nich vložiť rôzne varianty kľúčových slov, pre ktoré sa chcete zobrazovať.

Obsah stránky alebo popisy

Už nestačí napísať obsah len preto, aby nejaký obsah bol. Google algoritmy sa na obsah nepozerajú len z pohľadu, či sa v ňom nachádzajú kľúčové slová. Obsah píšete pre ľudí, preto by mal byť hodnotný a napísaný k téme. Ak píšete blog o cestovaní, potom sa držte tohto obsahu.

Veľmi dôležité je poskytnutie určitej hodnoty čitateľovi. Dozvedel sa niečo nové z vášho článku? Zdieľate rady, tipy, triky, návody, ktoré čitateľovi pomôžu?

S kľúčovými slovami v texte to netreba preháňať. Mali by byť primerane rozložené tak, aby dávali zmysel.

META popisy

META popisy sú krátke útržky textu, ktoré sa zobrazia vo vyhľadávaní. Ak si ich nenastavíte, je veľká šanca, že sa zobrazí prvý riadok textu z vašej stránky. Preto si na nich dajte záležať. Mali by stručne zhrnúť to, čo sa čitateľ alebo návštevník na stránke dozvie. Tiež nezabudnite na výzvu k akcii.

Optimalizácia obrázkov

Obrázky optimalizujeme dvoma spôsobmi. Ako prvé sa nastavia nadpisy a alt-text obrázku. Alt alebo alternatívny text je text, ktorý sa zobrazí v prípade, že sa obrázok na stránke nenačíta. Návštevník tak získa predstavu o tom, čo v mieste nenačítania obrázku malo byť. Taktiež vyhľadávač bude vedieť, čo sa na obrázku nachádza.

V druhom kole optimalizácie obrázkov meníme ich veľkosť. Ak na svoju webovú stránku nahrávate fotky priamo z fotoaparátu, treba ich zmenšiť. Veľké obrázky negatívne vplývajú na rýchlosť načítania stránky. To ďalej negatívne ovplyvňuje SEO.

Na internete je množstvo nástrojov, ktoré vám obrázky zmenšia automaticky. Môžete to urobiť aj offline na počítači. Niektoré z nástrojov sú canva.com, Gimp, Photoshop. optimizilla.com a iné.

optimalizácia obrázkov

Rýchlosť načítania a optimalizácia pre mobily

Rýchlosť načítania stránky má tiež vplyv na výsledok vyhľadávania. Vo všeobecnosti platí, že rýchlosť načítania by mala byť nižšia ako 3 sekundy. Vplýva na to mnoho faktorov. Svoju stránku si môžete otestovať bezplatne cez niekoľko online nástrojov.

Následne je potrebné optimalizovať stránku podľa získaných odporúčaní. Je to pomalý proces, ale potrebný. Každá sekunda je v online svete dôležitá.

Zabezpečenie stránky pomocou SSL certifikátu

SSL certifikát spôsobí, že celá komunikácia medzi vašou stránkou a návštevníkom je šifrovaná. Znamená to, že po prihlásení alebo on line nákupe cez vašu stránku sú údaje zákazníka šifrované. Prihlasovacie údaje, platobné údaje a podobne. V súčasnosti je to SSL certifikát nutnosť. Neprítomnosť SSL certifikátu má negatívny vplyv na SEO.

Zhrnutie

SEO optimalizácia je komplexný proces. Ak budete nasledovať základné postupy, zvýšite si svoje šance pre lepšie zobrazovanie vo vyhľadávaní. Koľko času a ktorým častiam SEO by ste mali venovať?

Určite by ste mali venovať 15-20 minúť príprave. Skontrolujte si, pre ktoré kľúčové slová sa zobrazuje vaša konkurencia. Zistite si, čo ľudia vyhľadávajú a podľa toho optimalizujte svoj text. Je jednoduchšie písať článok alebo popis produktu, keď viete, na aké kľúčové slová sa zamerať. Nezabúdajte na META popisy a optimalizáciu obrázkov.

Ak máte otázky alebo chcete vidieť viac podobných článkov, nechajte nám komentár dole pod článkom.

Prihláste sa na odber Newsletteru

Prihlásením na odber newsletteru súhlasíte so spracovaním vašich osobných údajov. Viac info tu.

Nechajte nám komentár...

Články, ktoré by vás mohli zaujímať...

Články

Registrácia domény, hostingu a inštalácia WordPress

Vytvorenie vlastnej web stránky vôbec nemusí byť náročné. V tomto video návode sa pozrieme práve na to, ako si môžete zaregistrovať svoju novú doménu. Neskôr sa pozrieme na to, ako si vytvoriť hostingový plán. Nakoniec si prejdeme cez prvotné nastavenia vo WordPress.