Novinky a trendy v oblasti PPC reklám sa rýchlo menia a vyvíjajú. V našom blogu vám prinášame najnovšie informácie a zmeny, ktoré vám pomôžu využiť tieto novinky na maximum.
Poďme na to!
Nové rozhranie
Google experimentuje s dvoma novými variantmi navigácie – jedno/dvojúrovňovým. Cieľom má byť zlúčenie horného a ľavého menu (vrátane fakturácie, konverzií…) do jedného. Používateľ tak bude mať dôležité položky po ruke. Navyše, položky sa nebudú pohybovať a miznúť. Super, však?
![ppc novinky](https://tomarco.sk/wp-content/uploads/2023/04/nove-rozhranie-Google-ads.png)
Nová hlavička reklamy aj na desktope
Nová hlavička s názvom spoločnosti a logom sa zobrazuje už aj na desktopoch. BETA verzia zatiaľ neumožňuje toto zobrazenie pre úplne všetky reklamy. Postupne k tomu však dôjde.
![ppc novinky](https://tomarco.sk/wp-content/uploads/2023/04/brand-and-logo.png)
Odznak overených inzerentov
Khushal Bherwani zdieľal screen obrazovky, na ktorom vidieť malú modrú ikonku overených inzerentov. Všimli ste si to?
![ppc novinky](https://t2549738.p.clickup-attachments.com/t2549738/2541ef9f-a386-462f-b36d-ab502d2a4094/odznak-overeneho-inzerenta.jpg)
Performance Max pre hotely
Momentálne môžeme vytvárať štandardné a lokálne Performance Max kampane. Teraz sa však dostáva na rad Performance Max pre hotely. Podľa Googlu sa tieto novinky objavia v priebehu nasledujúcich týždňov. Jedna kampaň zastreší reklamu vo vyhľadávaní, mapách a na YouTube. „Hotel Ads“ sa do tejto kampane implementujú až na konci tohto roka.
Vytváranie reklám v tejto kampani bude automatické vrátane tvorby textov a obrázkov. Inzerent ich potom môže skontrolovať a prípadne upraviť/nahradiť.
![ppc novinky](https://tomarco.sk/wp-content/uploads/2023/04/PMAX-pre-hotely.gif)
Nový typ YouTube kampane
John Moran objavil nový typ video kampaní s názvom „Mixed Formats“ (Zmiešané formáty). Táto kampaň umožňuje kombinovať preskočiteľné a nepreskočiteľné in-stream reklamy. Zatiaľ je to v alfa testovaní.
![ppc novinky](https://t2549738.p.clickup-attachments.com/t2549738/9bf9196d-896c-499b-ac0d-5d7df2c9a774/smiseny-format.jpg)
Publiká GA4
Google plánuje hlbšie prepojiť nástroje Google Analytics 4 a Google Ads. Chystá sa umožniť používateľom vytvárať GA4 publikum priamo v rozhraní Google Ads tak, že nebude potrebné prechádzať do Analytics. Malo by k tomu dôjsť v priebehu nasledujúcich mesiacov.
Koniec overlay reklamám vo videách
Od 6. apríla je zrušené jedno umiestnenie reklám na YouTube. Ide o prekrývajúce In-video reklamy. Google tak reagoval na sťažnosti používateľov, ktorí tento typ reklám považovali za veľmi rušivý. Zároveň sa uvádza, že toto umiestnenie je menej efektívne, ako napríklad in-stream reklamy.
Tvorba reklám pomocou AI
V beta testovaní je aj novinka, ktorú priniesla Chaitanya Vanga. Google v nej využíva umelú inteligenciu na vytváranie responzívnych vyhľadávacích reklám za nás.
![ppc novinky](https://t2549738.p.clickup-attachments.com/t2549738/a5cb5c97-0504-4d88-89d2-aee39218ed5f/automaticka-tvorba-diky-ai.jpg)
360° pre Shoppingové kampane
Adriaan Dekker zdieľal screenshot novej funkcionality v Nákupoch Google, ktorý automaticky skladá dostupné obrázky produktu do zobrazenia 360°. Produkty s touto funkcionalitou sú označené špeciálnym štítkom.
![ppc novinky](https://t2549738.p.clickup-attachments.com/t2549738/fb731964-23ec-402c-a75a-a25bd5c28f8c/shopping-360-2.gif)
Automatické zľavy
Táto nová funkcia sa nedávno objavila v Google Merchant Center. Google určuje optimálnu zľavu pre vaše produkty. Pomáha predajcom efektívne nastaviť ceny svojich produktov a zvýšiť zisk. Pokiaľ ju má už aj váš účet, nájdete ju v sekcii Rast.
Automatické odporúčania pod kontrolou
Určite mnohí z vás vyskúšali automatické odporúčania. Niektorým účtom to pomohlo, niektoré mali smolu. Výsledky sa len zhoršili. A vy ste ani netušili, ktoré odporúčanie za to môže. Teraz je tomu koniec, pretože si budete môct prezrieť históriu automatických odporúčaní.
![ppc novinky](https://tomarco.sk/wp-content/uploads/2023/04/automat-odpor.webp)
Rok 2023 bude plný množstva nových trendov a noviniek. Vďaka nim dokážete zlepšiť ROI firmy. Je dôležité násleodvať tieto trendy a vyťažiť z nich maximum.
Ak potrebujete viac informácií, alebo potrebujete pomôcť s PPC reklamou, kontaktujte nás.