Novinky a trendy v oblasti PPC reklám sa rýchlo menia a vyvíjajú. V našom blogu vám prinášame najnovšie informácie a zmeny, ktoré vám pomôžu využiť tieto novinky na maximum.
Poďme na to!
Nové rozhranie
Google experimentuje s dvoma novými variantmi navigácie – jedno/dvojúrovňovým. Cieľom má byť zlúčenie horného a ľavého menu (vrátane fakturácie, konverzií…) do jedného. Používateľ tak bude mať dôležité položky po ruke. Navyše, položky sa nebudú pohybovať a miznúť. Super, však?
Nová hlavička reklamy aj na desktope
Nová hlavička s názvom spoločnosti a logom sa zobrazuje už aj na desktopoch. BETA verzia zatiaľ neumožňuje toto zobrazenie pre úplne všetky reklamy. Postupne k tomu však dôjde.
Odznak overených inzerentov
Khushal Bherwani zdieľal screen obrazovky, na ktorom vidieť malú modrú ikonku overených inzerentov. Všimli ste si to?
Performance Max pre hotely
Momentálne môžeme vytvárať štandardné a lokálne Performance Max kampane. Teraz sa však dostáva na rad Performance Max pre hotely. Podľa Googlu sa tieto novinky objavia v priebehu nasledujúcich týždňov. Jedna kampaň zastreší reklamu vo vyhľadávaní, mapách a na YouTube. „Hotel Ads“ sa do tejto kampane implementujú až na konci tohto roka.
Vytváranie reklám v tejto kampani bude automatické vrátane tvorby textov a obrázkov. Inzerent ich potom môže skontrolovať a prípadne upraviť/nahradiť.
Nový typ YouTube kampane
John Moran objavil nový typ video kampaní s názvom „Mixed Formats“ (Zmiešané formáty). Táto kampaň umožňuje kombinovať preskočiteľné a nepreskočiteľné in-stream reklamy. Zatiaľ je to v alfa testovaní.
Publiká GA4
Google plánuje hlbšie prepojiť nástroje Google Analytics 4 a Google Ads. Chystá sa umožniť používateľom vytvárať GA4 publikum priamo v rozhraní Google Ads tak, že nebude potrebné prechádzať do Analytics. Malo by k tomu dôjsť v priebehu nasledujúcich mesiacov.
Koniec overlay reklamám vo videách
Od 6. apríla je zrušené jedno umiestnenie reklám na YouTube. Ide o prekrývajúce In-video reklamy. Google tak reagoval na sťažnosti používateľov, ktorí tento typ reklám považovali za veľmi rušivý. Zároveň sa uvádza, že toto umiestnenie je menej efektívne, ako napríklad in-stream reklamy.
Tvorba reklám pomocou AI
V beta testovaní je aj novinka, ktorú priniesla Chaitanya Vanga. Google v nej využíva umelú inteligenciu na vytváranie responzívnych vyhľadávacích reklám za nás.
360° pre Shoppingové kampane
Adriaan Dekker zdieľal screenshot novej funkcionality v Nákupoch Google, ktorý automaticky skladá dostupné obrázky produktu do zobrazenia 360°. Produkty s touto funkcionalitou sú označené špeciálnym štítkom.
Automatické zľavy
Táto nová funkcia sa nedávno objavila v Google Merchant Center. Google určuje optimálnu zľavu pre vaše produkty. Pomáha predajcom efektívne nastaviť ceny svojich produktov a zvýšiť zisk. Pokiaľ ju má už aj váš účet, nájdete ju v sekcii Rast.
Automatické odporúčania pod kontrolou
Určite mnohí z vás vyskúšali automatické odporúčania. Niektorým účtom to pomohlo, niektoré mali smolu. Výsledky sa len zhoršili. A vy ste ani netušili, ktoré odporúčanie za to môže. Teraz je tomu koniec, pretože si budete môct prezrieť históriu automatických odporúčaní.
Rok 2023 bude plný množstva nových trendov a noviniek. Vďaka nim dokážete zlepšiť ROI firmy. Je dôležité násleodvať tieto trendy a vyťažiť z nich maximum.
Ak potrebujete viac informácií, alebo potrebujete pomôcť s PPC reklamou, kontaktujte nás.