Ako zlepšiť viditeľnosť vašej webovej stránky vo vyhľadávačoch?

Na začiatku je dôležité povedať, že vylepšenie SEO webovej stránky nie je šprint, ale maratón na dlhé trate. Výsledky neočakávajte v priebehu niekoľkých týždňov, ale skôr mesiacov. Čo urobiť pre to, aby sa vaša webová stránka začala zobrazovať  vo vyhľadávaní na vyšších miestach?


1. Odstránenie/úprava nepotrebných stránok

Aká rozsiahla je vaša webová stránka? Existujú na nej stránky, ktoré majú len minimálnu, ak vôbec nejakú návštevnosť? Ak áno, tak sa ich zbavte. Môže to znamenať, že sú pre návštevníkov nezaujímavé.

Sú na vašej webovej stránke údaje, ktoré sú duplicitné? Opakujú sa na nich rovnaké informácie? Potom tieto informácie zlúčte do jednej stránky. Jednoduchá a prehľadná navigácia na stránke taktiež vplýva na to, či návštevník na vašej stránke zostane alebo nie.

Máte na svojej webovej články, ktoré už nie sú aktuálne? Prerobte ich. Doplňte aktuálne informácie, kvalitnejšie obrázky, upravte popisy.

2. Meta popisy

Meta popisy sú krátke úseky textov, ktoré sa zobrazujú pod výsledkami vyhľadávania. Aký majú vplyv na celkové zobrazovanie? Nie príliš veľký, ale určite by som ich nezanedbával. Meta popis by mal zahŕňať základné informácie o článku, ktorý píšete alebo stránke, ktorú návštevník navštevuje. Netreba zabúdať na “call to action”.

metapopisy na web stránke a optimalizácia obrázkov

V prípade WordPress webových stránok je jedeným z najlepších riešení použitie Yoast pluginu, ktorý vám s týmto pomôže. Viac si o tomto plugine môžete prečítať tu.

3. Optimalizácia obrázkov

Optimalizácia obrázkov je dnes nevyhnutnosťou. Digitálne fotoaparáty dokážu zachytiť realitu ďaleko kvalitnejšie ako naše oko. Ľudské oko je úžasný nástroj, ale môže nás klamať. Detaily, ktoré su zachytené digitálnym fotoaparátom nie sú pre naše oko viditeľné.

Pri redizajnoch častokrát nachádzame galérie obrázkov, ktoré nie sú optimalizované pre web. Čo to  znamená? Pod optimalizáciou obrázkov máme na mysli hlavne ich kompresiu. Kompresiou obrázkov dokážete znížiť ich veľkosť niekedy až o 90% bez toho, aby to bolo pre naše oko viditeľné. Tým dosiahnete rýchlejšie načítanie stránky a nižšiu spotrebu dát pre návštevníkov z mobilných zariadení.

optimalizácia obrázkov

K optimalizácii obrázkov patrí aj ich textová úprava.  Obrázky by mali byť správne pomenované. Základné nastavenie v digitálnom fotoaparáte vám vyprodukuje fotku s názvom napr. DCIXXXX. Tento názov návštevníkovi, ako aj internetovému vyhľadávaču, nič nepovie. Je dobrou praxou premenovať obrázky tak, aby ich názov zodpovedal tomu, čo sa na obrázku nachádza. Toto platí v prípade prezentačných webých stránokaj e-shopov.

4. Relevantný obsah

Čo znamená relevantný obsah? Povedzme, že prevádzkujete svoj blog o zdravom životnom štýle. Ak niekto vyhľadáva informácie v internetovom vyhľadávači, je možné, že sa mu vo výsledkoch zobrazí aj vaša stránka.

Návštevník príde na vašu stránku a nájde informácie o tom, ako sa zdravo stravovať, tipy pre zdravý životný štýl a podobne.  Vaša stránka bude potom hodnotená ako relevantná pre kľúčové slová, ktoré návštevník zadával.

V prípade, že návštevník príde na webovú stránku o zdravom životnom štýle, ale nájde tam informácie o športových autách, potom bude táto stránka hodnotená ako nerelevantná pre zadané kľúčové slová.

Obsah, ktorý tvoríte by mal byť unikátny, hodnotný a taktiež optimalizovaný pre vyhľadávače. Zvolenie kľúčových slov, rozloženie kľúčových slov v rozmedzí textu je tiež veľmi dôležité pri SEO optimalizácii.

5. Spätné odkazy

Neviete, čo sú to spätné odkazy? Sú to odkazy (alebo linky), ktoré odkazujú na vašu webovú stránku. Napríklad, ak niekto uverejní váš článok na súvisiacom blogu aj s odkazom na originálny článok, je to počítané ako spätný odkaz.

Samozrejme nie všetky spätné odkazy majú rovnakú hodnotu . V jednoduchosti by sa dalo povedať, že je rozdiel, či na vašej webovej stránke o zdravom životnom štýle odkazuje napríklad webovú stránku www.zdravie.pravda.sk alebo www.môjosobnýblogostraovaní.sk.

Ako získať spätné odkazy? Existuje viacero spôsobov a záleží hlavne na vašom marketingovom rozpočte a čase, ktorý tomu chcete venovať.

Ak chcete investovať len minimum peňazí, potom skúste písať kvalitné a obsažné články a požiadať o ich zdielanie na súvisiacich blogoch a stránkach. V inom prípade si na to môžete najať agentúru, ktorá sa o to postará za vás.

Zaujímalo by nás, aké postupy používate pre optimalizáciu vašej stránky alebo stránky svojich klientov. Podeľte sa o svoje skúsenosti v komentároch nižšie.

Prihláste sa na odber noviniek

Každý mesiac pripravujeme množstvo zaujímavých článkov, ktoré môžu posunúť vaše online podnikanie vpred.

HostCreators - Webhosting, Hosting, Registrácia domén