SEO v digitálnom marketingu

Počuli ste už o SEO? Čo to je? V tomto článku vám detailnejšie ozrejmíme význam SEO optimalizácie v digitálnom marketingu. Taktáto optimalizácia nám pomáha získať popredné miesta vo výsledkoch vyhľadávania.

SEO (Search Engine Optimization) alebo optimalizácia pre vyhľadávanie je veľmi dôležitý nástroj digitálneho marketingu. Podstatou je relevantný a originálny obsah zameraný na určitú cieľlovú skupinu, pre ktorú sa stáva zaujímavým a relevantným. V prvom rade si musíme určiť, kto je našou cieľovou skupinou. Podľa tohto môžme zvoliť štýl a druh komunikácie, zadať kľúčové slová a typ vytvoreného obsahu. Základnou stavebnou doskou sa preto stáva charakteristika cieľovej skupiny. Ako na to? 

Analýza webovej stránky

Prvý krok je veľmi dôležitý, pretože nám v dlhodobom merítku môže ušetriť veľa času a námahy. Na tento krok existuje množstvo nástrojov, ktoré nám poskytnú detailné reporty aj s odporúčaniami, ktoré by sme mali do stránky zapracovať. Ale dá sa na to ísť aj inak. SEO analýza nie je žiadna veda, ale sú tu pravidlá ktoré treba dodržiavať. V prvotnej analýze sa pozeráme na to, či sa v obsahu nachádzajú kľúčové slová, interné a externé linky, stavba a rozloženie textu. V neposlednom rade sa pozeráme aj na obrázky nachádzajúce sa na webovej stránke.

Implementácia riešení

Po zistení nedostatkov na webovej stránke môžme prejsť k ich odstráneniu. Prvou chybou, s ktorou sa často stretávame je zlá štylistika, to znamená nespráve popisy obrázkov. Po syntaktickej stránke je text zložený prevažne zo súvetí a jednoduchých rozvitých viet. Našim cieľom je znížiť počet súvetí.

Úvod článku musí čitateľovi vytvoriť obraz o obsahu článku. Už z prvého odstavca by malo byť jasné, o čom článok je. Je dôležité, aby prvá veta obsahovala kľúčové slová, pretože optimalizujeme aj pre vyhľadávače a nie len pre ľudí. Kľúčové slová by mali byť v texte rovnomerne rozložené. Nemali by tvoriť viac ako 5% textu.

Mnoho ľudí zabúda na dôležitosť obrázkov v texte. Neslúžia len na zlepšenie vizuálnej strany webovej stránky, ale pomáhajú aj pri vyhľadávaní. Vyhľadávače sa na obrázky nepozerajú našimi očami, a preto je nutná ich optimalizácia. Myslíme tým správny názov a popis obrázku.

K dobrej optimalizácii prispievajú aj interné a externé odkazy. Napríklad, ak hovoríte o niečom, o čom je zmienka na vašej webovej, potom k tejto zmienke pridajte aj interný odkaz. Rovnako je to aj v prípade externých odkazov. Ak hovoríte o niekom alebo niečom, potom pridajte odkaz do textu, ktorý čitateľa presmeruje na danú stránku.

SEO optimalizácia a jej návratnosť

  • prispieva k lepšiemu umiestneniu vo výsledkoch vyhľadávania, tzv. organické výsledky.
  • kvalitný a originálny obsah zlepší vašu viditeľnosť a privedie na webovú stránku viac čitateľov alebo potencionálnych zákazníkov.
  • SEO je zadarmo. Na rozdiel od platenej reklamy, optimalizácia pre vyhľadávače vás dostane na predné stránky aj bez platenia.

V prípade záujmu nás môžete kontaktovať pre viac informácií ohľadom SEO optimalizácie. 

Prihláste sa na odber noviniek

Každý mesiac pripravujeme množstvo zaujímavých článkov, ktoré môžu posunúť vaše online podnikanie vpred.

About The Author

Nákupný košík
Návrat hore