Počuli ste už o SEO? Čo to je? V tomto článku vám detailnejšie ozrejmíme význam SEO optimalizácie v digitálnom marketingu. Taktáto optimalizácia nám pomáha získať popredné miesta vo výsledkoch vyhľadávania.
SEO (Search Engine Optimization) alebo optimalizácia pre vyhľadávanie je veľmi dôležitý nástroj digitálneho marketingu. Podstatou je relevantný a originálny obsah zameraný na určitú cieľlovú skupinu, pre ktorú sa stáva zaujímavým a relevantným. V prvom rade si musíme určiť, kto je našou cieľovou skupinou. Podľa tohto môžme zvoliť štýl a druh komunikácie, zadať kľúčové slová a typ vytvoreného obsahu. Základnou stavebnou doskou sa preto stáva charakteristika cieľovej skupiny. Ako na to?
Analýza webovej stránky
Prvý krok je veľmi dôležitý, pretože nám v dlhodobom merítku môže ušetriť veľa času a námahy. Na tento krok existuje množstvo nástrojov, ktoré nám poskytnú detailné reporty aj s odporúčaniami, ktoré by sme mali do stránky zapracovať. Ale dá sa na to ísť aj inak. SEO analýza nie je žiadna veda, ale sú tu pravidlá ktoré treba dodržiavať. V prvotnej analýze sa pozeráme na to, či sa v obsahu nachádzajú kľúčové slová, interné a externé linky, stavba a rozloženie textu. V neposlednom rade sa pozeráme aj na obrázky nachádzajúce sa na webovej stránke.
Implementácia riešení
Po zistení nedostatkov na webovej stránke môžme prejsť k ich odstráneniu. Prvou chybou, s ktorou sa často stretávame je zlá štylistika, to znamená nespráve popisy obrázkov. Po syntaktickej stránke je text zložený prevažne zo súvetí a jednoduchých rozvitých viet. Našim cieľom je znížiť počet súvetí.
Úvod článku musí čitateľovi vytvoriť obraz o obsahu článku. Už z prvého odstavca by malo byť jasné, o čom článok je. Je dôležité, aby prvá veta obsahovala kľúčové slová, pretože optimalizujeme aj pre vyhľadávače a nie len pre ľudí. Kľúčové slová by mali byť v texte rovnomerne rozložené. Nemali by tvoriť viac ako 5% textu.
Mnoho ľudí zabúda na dôležitosť obrázkov v texte. Neslúžia len na zlepšenie vizuálnej strany webovej stránky, ale pomáhajú aj pri vyhľadávaní. Vyhľadávače sa na obrázky nepozerajú našimi očami, a preto je nutná ich optimalizácia. Myslíme tým správny názov a popis obrázku.
K dobrej optimalizácii prispievajú aj interné a externé odkazy. Napríklad, ak hovoríte o niečom, o čom je zmienka na vašej webovej, potom k tejto zmienke pridajte aj interný odkaz. Rovnako je to aj v prípade externých odkazov. Ak hovoríte o niekom alebo niečom, potom pridajte odkaz do textu, ktorý čitateľa presmeruje na danú stránku.
SEO optimalizácia a jej návratnosť
- prispieva k lepšiemu umiestneniu vo výsledkoch vyhľadávania, tzv. organické výsledky.
- kvalitný a originálny obsah zlepší vašu viditeľnosť a privedie na webovú stránku viac čitateľov alebo potencionálnych zákazníkov.
- SEO je zadarmo. Na rozdiel od platenej reklamy, optimalizácia pre vyhľadávače vás dostane na predné stránky aj bez platenia.
V prípade záujmu nás môžete kontaktovať pre viac informácií ohľadom SEO optimalizácie.