TOP marketingové tipy pre malé podniky

Cieľom marketingu je zvýšiť povedomie o značke a vybudovať stálu klientelu zákazníkov. Ak vlastníte malý podnik, môže sa zdať, že vytvoriť marketingovú stratégiu nie je až tak jednoduché. Obzvlášť, ak ide o online priestor. Online marketing zahŕňa procesy, ktoré nie sú až tak zložité, ako zdĺhavé. Je to beh na dlhé trate.

Avšak! Dobrý marketingový plán vám zabráni strácať čas taktikami, ktoré nie sú v súlade s vaším biznisom. Pozitívom je, že aj napriek obmedzenému rozpočtu existuje niekoľko stratégií a marketingových tipov, ako dostať svoju firmu do popredia. Prečítajte si o nich viac.

  1. Spoznajte publikum

Základnou chybou je myslieť si, že váš zákazník je ktokoľvek. Väčšie spoločnosti sú schopné osloviť väčšie masy rôznorodého publika, no u menších to také jednoznačné nie je. Začnite premýšľať, koho chcete osloviť, na koho cielite a dostaňte sa ideálnemu zákazníkovi pod kožu. 

  1. Zdôraznite svoju hodnotu 

Pokiaľ nemáte nič, čo by vás od konkurencie odlíšilo, zrejme neprilákate nových zákazníkov. Mali by ste si uvedomiť svoje prednosti, čo robíte lepšie ako ostatní a dať o tom vedieť. 

  1. Používajte bezplatné propagačné nástroje

Kým je váš rozpočet obmedzený, je vhodné zamerať sa na marketingové nástroje, ktoré sú bezplatné. Majú využitie pre webovú analytiku, obsahový marketing, SEO, e-mail marketing a pod. K takým nástrojom patrí napríklad Google Analytics, Canva, Pexels alebo Planoly pre naplánovanie feedu. Dokonca  môžete využiť aj bezplatné kurzy pre oblasť online marketingu od HubSpot Acamedy.

  1. Vytvorenie kvalitnej webstránky

Profesionálne vyzerajúca webstránka je jedna z najdôležitejších atribútov vášho malého podniku. Ukážete na nej, kto ste, kde sa nachádzate, čo ponúkate, a aká je vaša konkurenčná výhoda. Ide o vaše vlastníctvo, ktoré má schopnosť generovať organickú návštevnosť. Využiť môžete aj naše služby. Tvoríme moderné weby a eshopy na mieru s výbornou optimalizáciou aj pre mobilné zariadenia.

  1. Začnite blogovať

Blogovanie je skvelý spôsob, ako generovať organickú návštevnosť webu. Je to možnosť prilákania potenciálnych zákazníkov, ktorí sa ešte nedopracovali ku kúpe. Aj keď budete publikovať len raz týždenne, zlepšíte viditeľnosť vašej webstránky, pomôžete potenciálnym zákazníkom vzdelávať sa a tiež dôverovať vám.

  1. Propagujte online

Ľudia zaspávajú a budia sa s telefónom v ruke. Ak máte nejaké financie nazvyš, nadviažte kontakt s potenciálnymi zákazníkmi na sociálnych sieťach. Objavte sa tam, kde trávia väčšinu času. Oblasť sociálnych médií sa neustále mení. Je pravdepodobné, že ak vytvoríte obsah, ktorý je podľa vás zaujímavý, budú ho tak vnímať aj vaši sledovatelia.

  1. Investujte do reklamy

Pokiaľ nemáte veľké obmedzenia v rozpočte, vyskúšajte Google Ads reklamy. Dokážete si zvoliť presné cieľové publikum, ktoré chcete osloviť a platíte za každé prekliknutie na vašu webstránku. Takéto reklamy sú vhodné, ak potrebujete získať v čo najkratšom čase veľa zákazníkov.

  1. Originálne logo a identita

Zvážte farebnú paletu vašej značky a naštartujte kreativitu. Inšpirujte sa predpripravenými paletami v Adobe Color alebo Coolors. O vytvorenie originálneho loga vo vysokej kvalite sa môže postarať náš grafik. Existujú aj bezplatné alternatívy na tvorbu loga, no častokrát je logo až príliš podobné existujúcim.

  1. E-mail marketing

Keď začnete vytvárať pravidelný obsah, určite ho budete chcieť zdieľať s potenciálnymi zákazníkmi, ktorí majú o neho záujem. Odporúčame preto vytvoriť si e-mailovú marketingovú stratégiu. Dajte si však pozor na mailové bombardovanie zákazníkov. Platformy sociálnych médií môžu zámerne obmedziť váš dosah, ale e-mail vám umožní komunikovať s publikom kedykoľvek. Podstatné je, aby ste zákazníka presvedčili na odber.

  1. Ponúknite bezplatný webinár

Webináre umožňujú potenciálnym zákazníkom prihlásiť sa na online kurz zdarma, ktorý organizujete. Zvyčajne trvajú 30 – 60 minút a publiku viete poskytnúť užitočné informácie a tipy z oblasti vášho podnikania.

  1. Podeľte sa o príbehy zákazníkov

Ak vám zákazníci píšu, prečo si kúpili váš produkt, ako ho využívajú a čo pre nich znamená, na veľmi dobrej ceste k budovaniu vzájomnej dôvery. Ak nechcete uverejniť mená zákazníkov, zdieľajte ich pocity bez mena. Čím viac recenzií budete mať, tým bude väčšia šanca, že prilákate aj váhavých záujemcov.

Ako majiteľ menšieho podniku potrebujete digitálny marketing. Je nevyhnutný na propagáciu vašich produktov a na optimalizovanie online nástrojov. Vybudovanie vašej online prítomnosti môže trvať dlho, no vplyv na vaše podnikanie bude obrovské

Nákupný košík