Zahrnúť cenu do textov Google Ads?

Určite vám už napadla otázka, či zahrnúť alebo nezahrnúť cenu produktov do Google Ads textov. Je to dobrý marketingový ťah? Nie je to krok vedľa?
V tomto článku si o Google reklamách povieme viac.

Odpoveď na otázku, či prídem alebo neprídem o zákazníkov kvôli zahrnutým cenám v textoch Google Ads nie je jednoznačná. Závisí to od typu predávaného produktu, od vášho rozpočtu a cieľa reklamnej kampane. Častým cieľom reklamy je prilákať čo najvyšší počet ľudí, aby sa tým zvýšila návštevnosť webstránky alebo e-shopu. V PPC reklamách je to trochu o inom.

Platené vyhľadávanie Google

V prípade PPC kampaní by výsledky mali byť relevantné s konverzným cieľom, pretože za každé kliknutie, ktoré získate, zaplatíte. Môžete si to predstaviť aj na nasledujúcom príklade.

Máte kamennú predajňu s parfémami. Chcete prilákať zákazníkov, tak sa postavíte vonku a ponúkate ľuďom bezplatné vzorky voňaviek. Vy prichádzate o vzorky, pričom ľudia u vás nemusia ani nakúpiť. Môže to byť veľmi dobrá technika na rozbehnutie obchodu, no za každú osobu, ktorá váš obchod navštívi, musíte niečo obetovať. A to bez ohľadu na to, či niečo naozaj kúpi alebo nie.

Zrazu už nie je vaša „bezplatná“ propagácia úplne zadarmo, však?

Na tomto princípe fungujú všetky Google reklamy. Preto sa nesnažte, aby na vašu reklamu klikol čo najväčší počet ľudí za každú cenu. Dôležité je, aby sa kliknutie premenilo na nákup.

Zahrnutie cien do Google Ads

Stratégia zahrnutia cien do textu reklamných kampaní môže pomôcť vyhnúť sa vysokým platbám za zbytočné prekliky. Prečo? Pretože používateľ bude vopred vedieť, akú cenu za produkt môže očakávať. Vyhne sa teda chladnej sprche cien, ktoré ho po kliknutí na webstránku čakajú.

Je len na ňom, či akceptuje uvedenú cenu, na reklamu klikne a s nejakou pravdepodobnosťou nakúpi, alebo cenu neakceptuje, čím vám ušetrí peniaze. Ak predávate tovar s vysokou cenou, zahrňte ju do nadpisu. Udržíte si tak relatívne vysoký konverzný pomer. Uvedené však platí pre služby a textové reklamy, kde sa spomína konkrétny produkt. Pre e-shopy je pridávanie cien do textov reklám v podstate zbytočné a dlhodobo neudržateľné.

Odporúčanie pre efektívny text

Ak chcete mať istotu, vyskúšajte pre jednu reklamnú skupinu vytvoriť viac reklám. Do jedných cenu zahrňte, do druhých nie. To isté môžete vyskúšať nie len pre vyhľadávacie, ale aj pre displejové kampane. S odstupom času ich môžete porovnať a uvidíte sami, ktoré reklamy vám ušetrili peniaze.

Pokiaľ ponúkate produkty v zľave, je vhodné ju v texte použiť len ak sú v zľave všetky produkty. V opačnom prípade by to zákazník mohol chápať ako zavádzanie a šancu vám už dať nemusí. Takisto by ste sa mali v nadpisoch vyhnúť nadmernej interpunkcii a slovám s veľkými písmenami, ak sú v kontexte nepodstatné. Zlým príkladom je text napísaný takto: „ZĽAVY!!!!! 20%!!! na plavky a slnečné OKULIARE..!!“. Navyše, text napísaný veľkými písmenami Google automaticky zamietne.

Využite rozšírenia o ceny

Namiesto ceny zahrnutej do textov reklám vyskúšajte podať informácie o cene prostredníctvom cenového rozšírenia. Pridávajú hodnotu textovým reklamám vo vyhľadávaní. Ľudí prepájajú priamo s vaším sortimentom. Sú zobrazené pod textovou reklamou a poskytujú podrobnejšie informácie o tom, čo ako firma ponúkate.

Ako ich v reklamách využiť?

  • Užívatelia môžu s vašou stránkou ľahšie interagovať, keďže medzi cenami jednoducho listujú.
  • Po kliknutí na položku sa dostanú priamo na produkt na vašej stránke.
  • Nemusíte strácať čas úpravou reklám alebo vytváraním nových.

Prečo sú také super?

  • Ľahko sa aktualizujú – či už ide o názvy, popisy položiek alebo zmeny cien produktov v prípade sezónnych výpredajov a špeciálnych zliav.
  • Sú flexibilné – rozšírenia môžete pridať na úroveň celej kampane alebo reklamnej skupiny. Dokonca si môžete prispôsobiť aj čas, kedy, v aké dni alebo v akých časoch sa majú zobrazovať.
  • Náklady nerastú nekontrolovateľne – nebudú vám účtované poplatky za viac ako 2 kliknutia, pretože sa to považuje za duplicitu, prípadne neplatné kliknutia.

Zhrnutie

  • Potenciálni zákazníci ocenia informáciu o cene vopred.

Rada pre textové reklamy bez rozšírenia o ceny:

  • Ak nechcete platiť za reklamu veľa, zahrňte cenu tovaru do nadpisov.
  • Zahrnutie ceny do reklamných textov zvýši konverzný pomer.
  • Uvedením ceny zvýšite pravdepodobnosť predaja vašich produktov.

Rada pre textové reklamy s rozšírením o ceny:

  • Cenu do reklamných kreatív už nezahŕňajte.
  • Skontrolujte si uvedené ceny. Na smartfónoch môžu byť zobrazené ako zaokrúhlené.
Nákupný košík