Vytvorte newsletter, ktorý budú chcieť zákazníci čítať

Newslettre sú skvelým spôsobom, ako pravidelne posielať svojim zákazníkom a fanúšikom novinky, akcie a iné dôležité informácie. Newslettre môžu byť silným nástrojom na budovanie vzťahov s klientmi, zapojenie sa do komunity a na propagáciu značky.

Pomáhajú udržiavať odberateľov informovaných o nových produktoch alebo službách, nadchádzajúcich udalostiach a ďalších dôležitých informáciách. Ak neviete, o čom by ste mali písať, prinášame vám niekoľko typov newslettrov, ktoré môžete vyskúšať.

newsletter

O čom písať?

Jedným zo spôsobov, ako zistiť, na čo sa v bulletine zamerať, je testovať jeho rôzne verzie. Najjednoduchší spôsob, ako to zistiť, je opýtať sa. Urobte prieskum a opýtajte sa svojich existujúcich odberateľov, čo by chceli vidieť vo vašich newslettroch. Tu je zopár nápadov, ktoré by mohli pomôcť. 

1. Novinky

Tento typ newslettra obsahuje aktuálne informácie o vašej spoločnosti, produktoch alebo službách. Je ideálny pre spoločnosti, ktoré chcú zákazníkom pravidelne posielať novinky o tom, čo sa deje vo firme a budovať tak s nimi lojálnosť.

2. Tipy a triky

Takýto newsletter poskytuje užitočné rady a tipy pre čitateľov. Môže sa týkať akejkoľvek témy, od výberu vhodného produktu až po rady, ako ho efektívnejšie využiť.

3. Špeciálne ponuky

Obsahujú špeciálne ponuky alebo zľavy, ktoré sú určené pre jeho odberateľov. Newsletter je vhodný pre spoločnosti, ktoré chcú zvýšiť svoje predaje cez mimoriadne ponuky.

4. TOP výber

Newsletter poskytuje prehľad najlepších článkov alebo produktov z vašej webovej stránky alebo blogu. Môžu ho využiť spoločnosti, ktoré chcú svojim zákazníkom ponúknuť výber toho najobľúbenejšieho z ich obsahu.

5. Osobný príbeh

Tento typ newslettra obsahuje osobný príbeh zakladateľa alebo iného vedúceho pracovníka spoločnosti. Hodí sa spoločnostiam, ktoré chcú budovať so svojimi zákazníkmi dôveru.

Ak sa rozhodnete pre newslettre, nezabudnite si určiť cieľovú skupinu a prispôsobiť svoj obsah jej potrebám a záujmom. Taktiež je dôležité dbať na kvalitu obsahu a správne formátovanie, aby bol váš newsletter zaujímavý.

Ako vytvoriť pútavý newsletter?

Zamyslite sa nad nejakým e-mailovým newslettrom, ktorý ste si skutočne prečítali. Čo vás k tomu prinútilo? Samozrejme, najprv musíte definovať stratégiu newslettru. Týka sa stanovenia jeho cieľov, cieľovej skupiny a tiež vizuálu.

newsletter

Vyberte si tému, ktorá je relevantná pre vašu cieľovú skupinu

Čím viac je obsah newslettra pre vašich odberateľov zaujímavý, tým viac budú mať tendenciu ho čítať a zdieľať s ostatnými.

Píšte príbehy a osobné skúsenosti

Ľudia radi počúvajú príbehy a osobné skúsenosti, takže zapojenie týchto prvkov do svojho newslettra môže pomôcť zvýšiť záujem o odber.

Používajte atraktívne obrázky a grafiku

Obrázky a grafika môžu pomôcť zvýšiť záujem a uľahčiť čítanie obsahu.

Zabezpečte kvalitný obsah

Nezabudnite na kvalitu obsahu. Snažte sa pridávať hodnotné informácie a rady, ktoré budú pre vašich odberateľov užitočné.

Používajte krátke a jasné odstavce

Dlhé bloky textu sa môžu čítať ťažko. Používajte radšej krátke odstavce a podnadpisy, aby ste pomohli čitateľom orientovať sa v obsahu.

Vyskúšajte zaujímavé nadpisy

Nadpisy sú dôležité pre získanie pozornosti odberateľov, takže sa snažte používať zaujímavé a výstižné nadpisy.

Používajte odkazy pre viac informácií

Ak chcete poskytnúť čitateľovi viac informácií, pridajte do newslettra odkazy na ďalšie podstránky, články a blogy.

Spôsoby pridávania odkazov do newslettra

  • Pridávanie hypertextových odkazov – pri písaní textu môžete zvýrazniť slovo alebo frázu, ktorú nahradíte odkazom. Keď naň čitatelia kliknú, budú presmerovaní na danú stránku.
  • Použitie tlačidla „Dozvedieť sa viac“. Pomocou podobných CTA podnietite záujem čitateľa o viac informácií. Tieto tlačidlá sú zvyčajne umiestnené na konci newslettra.
  • Vkladanie odkazov do obrázkov – postup je podobný ako pri pridávaní odkazov do textu. Po kliknutí na obrázok bude čitateľ presmerovaný na zvolenú stránku.

Je dôležité, aby ste to s odkazmi nepreháňali. Pridávajte ich len tam, kde sú relevantné a užitočné pre vašich odberateľov. Ak odkazy pridávate náhodne alebo bez dôvodu, môže to viesť k zníženiu záujmu o váš newsleter a k zrušeniu odberov.

3 kľúčové prvky úspešných newslettrov

Položte si otázku – čo by vás prinútilo prečítať si newsletter? Potrebné sú 3 veci.

  • Relevantnosť – týka sa odvetvia, v ktorom sa čitatelia pohybujú, ich záujmov a tém, ktoré radi čítajú.
  • Zaujímavosť – pravidelný email by mal čitateľa potešiť, poučiť alebo pobaviť.
  • Hodnota – každý newsletter by mal priniesť čitateľovi hodnotu. Niečo, čo považuje za užitočné a bude chcieť toho oveľa viac.

Na čo si dať pozor?

Newslettre majú pomerne veľkú pozornosť čitateľov. Na to, aby ste pôsobili dôveryhodne a neprišli o odberateľov je dôležité pamätať na zopár vecí.

newsletter
  1. Nezabúdajte na gramatiku a pravopis. Používajte správne slová, zložené tvary a interpunkciu.
  2. Znížte množstvo skratiek alebo krátkych slovných spojení, ktoré môžu byť ťažko čitateľné alebo nezrozumiteľné.
  3. Obmedzte zbytočné slová, ktoré spomaľujú čítanie.
  4. Vyvážte množstvo textu a odkazov na obrázky či videá, aby ste nezaťažili čitateľov naraz veľkým množstvom informácií.
  5. Vyhnite sa používaniu zbytočných odkazov, ktoré môžu rozptýliť pozornosť čitateľov.
  6. Používajte súvisiace obrázky a videá, aby ste pomohli vysvetliť svoje myšlienky alebo poskytli ďalšie informácie.
  7. Neriešte nesúvisiace témy naraz.

Áno, aj tieto tipy môžu byť pri písaní newslettrov veľmi užitočné. Je dôležité zhromaždiť relevantné a kvalitné zdroje, ktoré vám pomôžu písať obsah – presvedčivý a zaujímavý pre vašich čitateľov. Rozhovory s klientmi alebo zamestnancami sú taktiež fajn. Môžete získať cenné informácie o ich skúsenostiach alebo pohľade na veci.

So spracovaním kvalitného newslettra vie pomôcť aj skúsený copywriter. Zverte preto návrh a dizajn newslettra do jeho rúk. Podrobnejšie sme sa práci copywritera venovali v článku Čo je copywriting.

Chcete začať posielať newslettre svojim zákazníkom, no nemáte na to dostatok času alebo skúseností? Kontaktujte nás, radi vám s tým pomôžeme.

Mám záujem o vaše služby

Prihláste sa na odber noviniek

Každý mesiac pripravujeme množstvo zaujímavých článkov, ktoré môžu posunúť vaše online podnikanie vpred.

HostCreators - Webhosting, Hosting, Registrácia domén