Bezplatné nástroje sú fajn počas začiatkov, alebo predtým, ako začnete skutočne zarábať online. Avšak, sú častokrát limitované a nedostanete z nich všetky benefity. Samozrejme, ak by ste mali platiť za každý nástroj, tak sa peniaze veľmi rýchlo nakopia a môže to byť drahé. Určite by odporúčame zvážiť, čo je a čo nie je potrebné. Napr. investovanie do kvalitného CRM môže podnikaniu pomôcť, ak potrebujete pracovať s kontaktmi.
Aké nástroje používate na online marketing vy? Máme pre vás zopár užitočných tipov na marketingové nástroje, ktoré sú zadarmo. Veríme, že vám pomôžu uľahčiť si prácu, a pritom nezaťažiť rozpočet. Pokiaľ sa o nich chcete dozvedieť viac, tento blog je určite pre vás.
Plánovanie sociálnych médií: Buffer
Jedným zo super tipov na úsporu času pre marketing na sociálnych sieťach je plánovanie príspevkov na vopred. Bezplatný plán vytvorený cez Buffer umožňuje integrovať profil z Facebooku, Twitteru atď. a naplánovať dopredu 10 príspevkov pre každú sieť.
Tiež zadarmo: Hootsuite (zadarmo pre prvé 3 profily).
Dizajn: Canva
Program Canva je skvelá možnosť, ako nahradiť Photoshop alebo InDesign. V podstate pracujete s už vytvorenými šablónami a návrhmi, ktoré si môžete prispôsobiť podľa uváženia. Návrhy sú vyhotovené pre Instagram, Facebook, plagáty, vizitky, pozvánky, videá, tlač atď. Jednoducho každý si príde na svoje.
Tiež zadarmo: VistaCreate, Gimp.
Analýza a analytika: Google Analytics
Google Analytics robí takmer všetko, pokiaľ ide o sledovanie návštevnosti vášho webu. Poskytuje veľké množstvo informácií, s ktorými sa dá pracovať a vytvárať marketingová stratégia. Za pozitívum tohto nástroja považujeme jednoduchosť a štatistiky v reálnom čase. Pomocou Google Analytics dokážete nájsť súvislosti aj medzi reklamnými kampaňami, ktoré vám možno doteraz unikali. Častokrát prídete aj na kĺb rôznym chybám v PPC reklamách. Aby ste sa im vyhli, pripravili sme pre vás článok Bežné PPC chyby, ktorým by sa mal každý marketér vyhnúť.
Tiež zadarmo: MixPanel (zadarmo pre 25 000 udalostí mesačne), Go Squared (zadarmo pre prvých 100 návštevníkov).
Optimalizácia webu: Hotjar
Zaujíma vás, ako návštevníci skutočne používajú vašu webstránku? Kam klikajú, kde sa pozastavujú a koľko z príspevkov aj reálne prečítajú? Hotjar vám to ukáže pomocou tepelných, klikacích máp alebo cez záznamy návštevníkov.
Tiež zadarmo: Sumo, Inspectlet (zadarmo pre 100 zaznamenaných relácií).
Reporty: Followerwonk
Nástroj Simply Measured pokrýva 6 hlavných sociálnych sietí, a to Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, Instagram a Pinterest. Ako sa vyvíjajú interakcie publika na vaše príspevky? Podrobné analýzy získate práve vďaka týmto reportom.
Tiež zadarmo: Looker.
SEO: Open Site Explorer
Skvelý bezplatný nástroj Open Site Explorer poskytuje štatistiky na vysokej úrovni. Hodí sa na získanie informácií o počte odkazov, odkazujúcich domén a stránok. Využijete ho aj v prípade, ak si chcete urobiť obraz o tom, aký obsah na vašom webe priťahuje najviac spätných odkazov.
Tiež zadarmo: SEO Book, Ubersuggest, Keyword Tool, Screaming Frog SEO Spider.
CRM: ClickUp
Držte krok so súčasnými a budúcimi zákazníkmi a spoznajte ich. Charlie je nástroj určený na získanie úplného prehľadu o danej osobe – o jej profiloch na sociálnych sieťach, o biografii, záujmoch a pod.
Tiež zadarmo: HubSpot’s Free CRM, InfoFlo.
Blogovanie: Medium
Mnoho mladých startupov začína blogovať práve cez Medium. Od začiatku si užívajú vstavané publikum a využívajú nástroje na šírenie svojho obsahu. Navyše, jednou z najnovších funkcií Medium je e-mailový bulletin, v ktorom sa môžete automaticky spojiť s ľuďmi, ktorí vás sledujú a zdieľať im najnovšie články.
Tiež zadarmo: Blogger, WordPress.
Video: Wistia
Wistia je pre marketérov ako stvorená, pretože môžete cez ňu tvoriť tvoriť pútavé videá, ktoré udržia ľudí na vašom webe. Do videa viete pridať tlačidlá s výzvou na akciu alebo formuláre na zachytávanie e-mailov na konci videa. Uľahčuje prezeranie tepelných máp, trendy videí a takisto môžete zistiť, kedy video používateľ pozastaví alebo na neho klikne.
Tiež zadarmo: Vimeo.
Generátor tém a nápadov na blog: Blog Topic Generator, Content Idea Generator
Chcete si založiť blog, ale neviete, o čom by ste písali? Pomocou tohto generátora môžete získať nápady na blogové príspevky pre všetky typy blogov. Môže ísť o zdravie, fitness, cestovanie, jedlo, vzťahy, financie aťd. Copywritingu sme sa venovali v našom článku Čo je copywriting.
Tiež zadarmo: Copy.ai
Správne marketingové nástroje vám môžu pomôcť vybudovať povedomie o značke a udržať si náskok pred konkurenciou. Vyskúšajte ich a podeľte sa s nami o skúsenosť.
Ak si nie ste istí používaním týchto nástrojov alebo potrebujete pomôcť so zastrešením marketingu vašej firmy, kontaktujte nás. V prípade potreby sa môžeme dohodnúť aj na online stretnutí.