- Optimalizácia pre mobily
- Chýbajúca SEO optimalizácia
- Použitie bezplatných nástrojov
- Zlá navigácia
- Nezachytávanie informácií o zákazníkoch
- Nízka kvalita obsahu
- Zastarané verzie softwaru
- Chýbajúca analytika
- Príliš veľa obsahu
- Neoptimalizované obrázky
- Reklama na stránke
- Call to action
- Cashing
Optimalizácia pre mobily
Optimalizácia pre telefóny znamená, že sa webová stránka bude zobrazovať rovnako kvalitne aj na mobiloch a tabletoch. Od 1. Júla 2019 Google na svojich stránkach uviedol, že všetky nové stránky sa budú indexovať v mobile first. Z tohto dôvodu bude optimalizácia pre mobily veľmi dôležitý faktor na to, aby sa stránka zobrazovala vo vyhľadávaní.
Tento trend si všímame aj na našich stránkach.
Čo je to responzívny dizajn?
Ponúknem vám laické vysvetlenie. Každá webová stránka je vytvorená na určitej mriežke. Mriežka sa automaticky prispôsobuje veľkosti obrazovky. Ak si stránku pozeráte na stolnom počítači, obrázky aj text sa prispôsobia veľkosti obrazovky. Rovnako sa veľkosť prispôsobí veľkosti displeja na mobile.
Responzívny dizajn webovej stránky je nutnosť. Viac ako 50 % návštev webov pochádza z mobilov. Predpokladá sa, že v budúcnosti sa bude zvyšovať.
Ako si stránku optimalizovať pre mobilné zariadenia?
V TOMARCO používame na tvorbu stránok WordPress. Ten má 99 % šablón optimalizovaných pre moderné zariadenia. Pri webovej stránke vytvorenej na mieru je potrebné nastavenie responzívneho dizajnu. Využívame nástroje Elementor.
Chýbajúca SEO optimalizácia
Platená reklama sa stáva drahšou. Tento trend má stúpajúcu tendenciu. Investujte preto do SEO.
Čo je to SEO – Search Engine Optimization
SEO je akronym pre optimalizáciu pre vyhľadávače. Na svojej stránke nastavíte kľúčové slová a po ich zadaní do vyhľadávača sa vaša stránka bude zobrazovať.
Optimalizovať sa musia texty, obrázky a META popisy. Meta popis je krátky útržok textu, ktorý sa zobrazí vo výsledkoch vyhľadávania. Mal by zahŕňať kľúčové slová a tzv. CTA (Call To Action). Výzva na akciu by mala vyzvať návštevníka alebo potencionálneho zákazníka k nejakej akcii. Ideálne k nákupu.
Viac o SEO optimalizácii si môžete prečítať v našom článku tu.
Použitie bezplatných nástrojov
Bezplatné nástroje pri tvorení webovej stránky sú dobrým pomocníkom. Pri tvorení profesionálnej webovej stránky si budete musieť priplatiť. Aj tu platí, že dostanete len to, za čo zaplatíte. Bezplatné nástroje majú niektoré funkcie obmedzené.
Web si môžete vytvoriť aj zadarmo. Nebude však vyzerať profesionálne. Môže obsahovať reklamy, vodotlač, prípadne odkazy na nástroj, ktorý používate.
Pri serióznom podnikaní investujte do profesionálnej webovej stránky.
Zlá navigácia
Navigácia na webovej stránke má byť jednoduchá a intuitívna. Návštevníci musia nájsť potrebné informácie za pár sekúnd. Na prehľadnosť web stránky si urobte jednoduchý test. Poproste niekoho známeho, aby na vašej stránke našiel určitú informáciu.
Ideálne niekoho, kto stránku nepozná. Mal by to zvládnuť bez otázok. Trpezlivosť zákazníkov je slabá. Ak na nich pôsobí chaoticky domovská stránka, na webe nezostanú. Naša pozornosť na webe je krátka. Nestrácajte zbytočne zákazníkov.
Nezachytávanie informácií o zákazníkoch
Získali ste návštevníka na svojom webe. Čo urobíte ďalej? Je dôležité nastaviť si ciele webovej stránky hneď na začiatku. Akú akciu chcete, aby tento nový návštevník na webovej stránke urobil?
- prihlásenie na odber newsletteru,
- odoslanie kontaktného formulára,
- pridanie tovaru do košíka,
- vykonanie objednávky,
- spustenie videa,
- strávenie času na stránke.
Potrebujete mať nastavené kanály na zachytávanie týchto informácií.
Nízka kvalita obsahu
Venujte čas gramatike, štylistike a celkovej úprave textu. Chyby na webovej stránke pôsobia neprofesionálne.
Pri tvorení webu vo vlastnej réžii vám s gramatikou pomôžu slovníky juls savba. Texty dajte prečítať niekomu nezainteresovanému. Poskytne vám potrebný feedback. Copywritingu sme sa venovali v článku Čo je copywriting.
Zastarané verzie softwaru
Používa vaša web stránka SSL certifikát?
V niektorých prípadoch tento certifikát nie je nutný. Napríklad ak poskytujete statické informácie a od zákazníkov nežiadate žiadne informácie. Akonáhle sa na vašej stránke prihlasujú alebo robia nákupy, je to nutnosť.
SSL certifikát šifruje všetky informácie, ktoré vám zákazník posiela. Napríklad pri nákupe zákazník poskytuje info so svojimi osobnými údajmi, platobné údaje, email, telefón. Stránky bez SSL certifikátu pôsobia nedôveryhodne.
Zabezpečenie tohto certifikátu je veľmi jednoduché. Môžete si zvoliť bezplatný SSL certifikát na Lets Encrypt. Pre vyššiu bezpečnosť zaň môžete priplatiť od 30€ – 300€ v závislosti od vašich potrieb.
Chýbajúca analytika
S chýbajúcou analytikou sa stretávame hlavne pri redizajne starších webových stránok. Analytika vám pomáha sledovať správanie zákazníkov na stránke. Vďaka tomu môžete robiť rôzne vylepšenia.
Inštalácia analytiky je veľmi jednoduchá a existuje množstvo návodov a nástrojov. Vo Wordpresse je nastavenie Google analytiky hračka. Pri používaní viacerých nástrojov, napríklad Google Analytiky a Facebook Pixel, si dajte pozor na dĺžku kódu.
Analytické kódy sa načítavajú ako prvé a môžu spomaliť stránku. Z tohto dôvodu používame Google Tag Manager. Môžete si do neho pridať množstvo analytických nástrojov. Funguje ako medzerník medzi analytickými nástrojmi a stránkou. Nainštalujte krátky útržok kódu, ktorý stránku nespomalí.
Vďaka analytike získate množstvo potrebných údajov. Potrebná je predovšetkým pri eshopoch. Detailne zmapuje správanie zákazníkov na webe.
Neoptimalizované obrázky
Neoptimalizované obrázky pôsobia negatívne na rýchlosť načítania stránky. Najviac ovplyvnené sú mobilné verzie stránok. Čím viac megabitov, tým dlhšie načítanie stránky.
Obrázky môžete optimalizovať online a offline. Pri online optimalizácii môžete použiť nástroje ako Photoshop alebo Open source.
Vo WordPresse vám pomôžu pluginy. U nás používame nástroj Smush Pro, ktorý optimalizuje obrázky automaticky pri ich nahrávaní na stránku. Veľkosť obrázka sa zmenší až o 80 až 90 percent, pričom sa stále zachová jeho kvalita.
Call to action
Zákazník sa musí vedieť orientovať na stránke. Ak nevie, čo má urobiť, odchádza. Vy musíte vedieť, čo od neho chcete.
Ak návštevníkovi nie je po prvých sekundách na vašej webovej stránke jasné, čo má urobiť , prichádzate o neho. Na stránke by malo byť viditeľné, čo od zákazníka chcete. Výzva na stiahnutie ebooku, výzva na prihlásenie na odber newsletteru, prípadne nákup služby alebo produktu sú najčastejšie CTA.
Cashing
Otravné vyskakovacie okienko, ktoré sa otvorí pri prvej návšteve stránky. Toto tlačidlo ukladá cookies do vášho prehliadača. Pri ďalšej návšteve webu sa stránka načíta rýchlejšie. Taktiež sa ušetria dáta.
Okrem Cashe je na stránke dobré použiť aj CDN – Content delivery Network. Tento nástroj rozhodí obsah vašej stránky na mnohých serveroch po celom svete. Zaručí, že stránka sa načíta rýchlo, pretože dáta nemusia cestovať cez pol planéty. Taktiež odľahčí váš server, prípadne hosting.
Zhrnutie
Optimalizácia stránky vôbec nemusí byť zložitá. Vyššie spomenuté kroky sú základné prvky optimalizácie stránky pre rýchle načítanie. To by malo byť vaším cieľom. Návštevník tak nemusí čakať viac ako tri sekundy. Dôležité je, aby návštevník webovej stránky našiel všetky informácie. Potom nasleduje výzva k akcii.
Tento zoznam nezahŕňa všetky body optimalizácie. Je skôr návod, ako začať. Zvyšujte si tým šance na predaj. Návštevníkov premieňate na zákazníkov.
Stránku vytvorte podľa zákazníkov. Zjednodušte im prehliadanie a uvidíte nárast v predaji a konverziách.
Potrebujete poradiť? Kontaktujte nás.